Ik stel me voor

Welkom, enjoy!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Welkom Michael! Werkzaam in Utrecht bij toeval?

1 like

Welkom hier Michael!

1 like

Welkom! Ben je meteen gaan volgen op instagram. Mooie foto’s :ok_hand:t3:

Wil je zelf nog een Rolex in de toekomst?

1 like

Welkom Michael!

1 like

Dus als ik het goed begrijp, is je assumptie dat ik lieg? En dan moet ik nog antwoord gaan geven? :confused: Nou, vooruit dan maar.

Bij welke AD ben je werkzaam?

Dit houd ik graag privé.

Op welke basis beslis je of een horloge naar Rolex gaat of niet?

Bijna alles blijft in-house. Weinig uitzonderingen. Zeer oude modellen waar wij geen onderdelen voor kunnen krijgen (speciale gevallen) en YM2 en Sky-Dweller gaat naar Rolex. Dat zijn recente modellen waar nog bijna niemand de cursus (lv 60) voor heeft gedaan.

Waarom vond je die verzameling interessant genoeg om er 90 euro voor te geven. Welk modelletje gaf de doorslag?

Beetje raar dat mijn vorige topic je, bij gebrek aan een beter woord, dwars zit. 'T ging mij voornamelijk om de Lobinni, tripple date moonphase. Vond het wel een leuk en mooi horloge. Poljot is ok wel geinig, en de William gaat naar een vriend van mij. Dus voor 90 euro een mooi horloge +3 extra en een horloge box vind ik wel een prima deal.

1 like

Welkom

1 like

Nee, helaas. :stuck_out_tongue:

Welkom :+1:

1 like

Rolex GMT 16710 met zwart/rood, coke, inlay.
Maar het liefst een Tudor sub 79090 blauw uit mijn geboortejaar, 1993. Is ook praktisch een rolex :stuck_out_tongue:

1 like

Mij werd laatst voorgeschoteld dat de Deepsea niet in-house gemaakt kan worden… Klopt dat? Iets met diepte en niet de juiste apparatuur ervoor.

Dat kan inderdaad kloppen.

Iets met diepte en niet de juiste apparatuur ervoor.

De meeste rolex AD’s hebben een fathometer tot aan 1220 meter, voor de Sea-Dweller. Wij beschikken wel over een fathometer die tot 3900 meter kan. Dus wij servicen ook de Deep-Sea.

1 like

Dan weet ik meteen bij welke AD je werkt😂

Veel plezier op het HF iig🍻

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op het HF! Alvast een fijne verjaardag morgen 🥳

1 like

Het beeld wat de meeste mensen, inclusief ikzelf, hebben van Rolex is dat er mee gepronkt word omdat het duur is. Maar voornamelijk omdat iedereen weet dat het duur is. Dat schept een beeld dat mensen een Rolex kopen omdat zij weten dat iedereen om hun heen weten dat hij/zij een duur horloge draagt. Je krijgt gelijk het idee dat mensen een Rolex kopen voor een bepaald imago, wat iedereen herkent.

Ik werk nu een aantal jaar met het merk en ken de horloges nu van een technisch perspectief, wat mijn beeld helemaal verdraaid heeft.

De uurwerken zijn zeer nauwkeurig. Éen van de meest nauwkeurige onder alle merken. Er wordt een marge gehanteerd van -2/+2 seconden per dag afwijken. Meeste merken zitten rond -4/+6 s/day.

De kwaliteit van het materiaal, voornamelijk het staal (904L), wat bijna niet corrodeert. Rolex gebruikt dit sinds '85. Was er al heel vroeg mee. Voor veel horlogemerken is de overstap naar 904L staal inmiddels te duur ivm vervangen van machines. Rolex heeft ook een zeer ruime servicetijd van ~6-7 jaar. De uurwerken lopen als een trein.

De waterdichtheid die wij testen bij elk horloge. Elke submariner wordt bij en revisie opnieuw getest op 300m druk. Een sea-dweller op 1220m en een deepsea op 3900m. Ik ben niet bekend met veel horlogemerken dit dit consistent doen.

De populariteit en marketing van Rolex heb ik ook respect voor. Het staat kilometers voorop tegenover andere merken. Het is bizar, de positie die Rolex heeft in de horlogewereld heeft. Ongekend. Hier kan ik alleen maar respect voor hebben. Daarnaast heeft Hans Wilsdorf, vlak voor zijn dood, Rolex als een stichting verklaard. Het bedrijf kan dus niet kapotgaan door zakkenvullers (zoals Breitling heeft ervaren).

In het kort ben ik gewoon voorbij het “dure horloge” aspect gaan kijken. Ik ken de geschiedenis, de techniek, de werking etc. Veel horlogemerken, zelfs high-end, komen niet in de buurt van de kwaliteit van Rolex. Je merkt het verschil pas als je het met je eigen ogen en kennis vergelijkt met merken als Vacheron, Omega, Breitling en zelfs Patek en AP.

12 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom :raising_hand_man:

1 like