Ik stel me voor

Hey forumleden.

Mijn naam is Michael, ben 26 jaar (morgen 27!) en ben werkzaam als (Rolex) horlogemaker bij een Rolex Authorized Dealer. Daarvoor ben ik ook afgestudeerd als horlogemaker op de Vakschool in Schoonhoven.

Mijn interesse voor horloges is eigenlijk pas tijdens m’n studie opgebloeid. Hoe meer ik weet over horloges/horloge merken, hoe meer ik er van ga houden. Ik heb Rolex altijd een patsermerk gevonden, maar sinds ik er nu een aantal jaar mee werk en de techniek ken van de uurwerken, kast constructies en het materiaal dat gebruikt wordt is mijn mening 180 graden gedraaid.

Sinds een jaar of twee kreeg ik interesse in vintage horloges. Voornamelijk horloges uit de jaren 60. Ik vind de simpliciteit, maar toch elegante, dress-watches zeer mooi om te zien, en dragen fijn.

Ik heb op het moment een kleine collectie van 12 horloges. Maar met het aanschaffen van een nieuwe watch box kunnen er weer 12 bij. En dat is ook 1 van de voornaamste redenen dat ik mij hier heb aangemeld, dus je zal mij waarsschijnlijk niet veel tegenkomen. Hoewel vragen over Rolex, mits ik de benodigde kennis heb, zijn altijd welkom!

Mvg,
Michael.

68 likes

Welkom :smile:

1 like

Welkom op ons mooie forum!

Heb je een foto van de collectie? :wink:

3 likes

Alvast van harte en welkom op HF :muscle::sunglasses:

1 like

1 like

image

1 like

Welkom hier. Altijd leuk om een professional aan boord te krijgen. Ik hoop dat we van jou en misschien jij van ons nog het een en ander kunnen leren.

30661

1 like

Welkom bij HF :+1:

1 like

Wat niet?

Na aanvraag mijn huidige horloge collectie met een Sandoz 33mm op de pols. Ik weet het, 31mm is klein. Maar Sandoz is tegenwoordig leverancier van horloge gereedschap, en vindt het verhaal achter het bedrijf mooi. Plus 33mm zit zo lekker :stuck_out_tongue:

Onder andere:
Indus DeLuxe chronograaf: Landeron 248 uurwerk. Handopwinder Gekocht op m’n eerste stage.
Agir watch: Valjoux 77655 uurwerk, emaille wijzerplaat, openbackcase. Bijna NOS. Jaren 80 handopwinder
Festina: Broertje van Agir. Valjoux 7765, dit keer met moonphase en ander bandje.
Prisma 300: FHF65 uurwerk zonder rotor. Van mijn opa geweest. Zelf (uiteraard als horlogemaker) gereviseerd. Jaren 70.
Aureole: Felsa 4007 uurwerk. Jaren 70 skindiver met geädonizeerd clamping ring. Automaat.
Seiko Kinetic AR LE: Gratis gekregen van een klasgenoot. Was kapot, zelf gerepareerd.
Venus: Felsa 751 uurwerk. Jaren 60 model.
Revlon: Penneanker uurwerk. Beetje een miskoop geweest. Rosegoud, NOS en jaren 70 model.
Zerdax: Van een collega gekocht NOS perlon bandje, handopwinder jaren 70.
Kısmet: Perongelijk gewonnen op Catawiki. Hoe dan ook, dit is al snel mijn favoriet geworden. Mooie grote sub-dial. Jaren 60 model. NOS.

7 likes

Welkom bij de club.

1 like

Bijzonder, die Festina. Erg leuk horloge!

1 like

Welkom op HF.
Er is een groene knop ergens. De R-knop.

1 like

Is dat “niet” er per ongeluk ingeslopen? Zo niet, dan begrijp ik het niet.

Maar: welkom.

1 like

Welkom :+1:

1 like

Alvast gefeliciteerd

1 like

Ik ben niet heel actief op fora’s. Dat bedoel ik er mee. Mijn voornaamste reden is de horlogemarkt hier :wink:

1 like

Wat klopt niet?

Welkom Michael!

1 like

Beste Michael, welkom op ons mooie forum.

1 like