Goedenmorgen, na al een hele tijd dit forum stil te volgen en nu sinds een maand ook geregistreed gebruiker te zijn, en ook al op een paar posts gereageerd te hebben, is het nu tijd mij even voor te stellen.
Ik ben 50 jaar, geintereseerd in techniek, en mechanische techniek in het bijzonder.
In een ver verleden wel iets gehad met horloges, maar door werkzaamheden in de voedingsmiddelen industrie (waar het dragen van horloges is verboden) uit praktische overwegingen jarenlang geen horloge gedragen.
Wat een vergissing.
Sinds een jaar toch weer regelmatig een klokje om, en niet steeds dezelfde.
Voor mijn verjaardag van de kinderen een Breil gekregen, misschien niet het meest aansprekende merk, maar ik vind hem mooi en hij is heel speciaal voor mij.
Vrij groot en heel zwaar, en sindsdien bijna 24 uur per dag om.
En nu is het hek van de dam, de wishlist wordt bijna dagelijks langer, gelukkig zijn er in het lagere segment ook mooie exemplaren.
Bovenaan staat nu een Seiko monster, en die komt er dit jaar nog.
Verder moet ik opmerken dat de omgangsvorm op dit forem heel erg prettig en vriendelijk is, zonder dat de humor ontbreekt of het nivo zakt.
Geweldig, lijkt me een warm nest.
Plaatjes komen nog, fotografie en computers zijn andere hobby’s van mij, maar een fatsoendelijke makro lens ontbreekt nog.
Heeft er nog iemand tips voor het goed fotograferen van horloges, o.a. zonder hinderlijke spiegelingen etc.
V.w.b. fototips: veel mensen gebruiken hier een zogenaamd “fototentje”. Dit zijn een soort opvouwbare kastjes, meestal in de vorm van een kubus van ongeveer 50x50cm met verschillende kleuren doek en bijgeleverde lampen. Ze komen nog wel eens hier voorbij als aanbieding bij bijvoorbeeld Praxis en dat soort zaken. Als ik me niet vergis heb ik van de week hier nog een post voorbij zien komen over een fototent-aanbieding bij Xenos.
Hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, steeds verder zien ontwaken.
En dat jou hobby van Horloges, Fotografie en Computers een prima combinatie is,
dat moge duidelijk zijn!!(tu)
Ben benieuwd naar de foto’s. Verder als je echt mooie foto’s wil maken raad ik iig een lichttentje per defenitie af. Is Daardoor kun je het horloge minder mooi aftekenen en ben je altijd gebonden aan het lichttentje!
Binnenkort zal ik eens kijken of ik een uitgebreidere post kan maken m.b.t. het fotograferen van horloges… (binnenkort = nax. begin volgend jaar)
Ik kom oorspronkelijk ook uit Limburg en werk nu in de fritessector.
Was vandaag even in de stad en heb bij de Xenox een fototentje gescoord, morgen lekker mee aan de slag.