Ik stel voor... om me even voor te stellen!

Hoi allen!

Na een maandje op dit forum te hebben rondgehangen en te hebben genoten van menig discussie over horloges (en andere zaken), leek het me een mooi moment om mij eens aan jullie voor te stellen. Mijn naam is Diederik en ik ben 24 jaar jong. Toen ik een jaar of 16 was, mocht ik voor mijn verjaardag mijn eerste ‘echte’ horloge uitzoeken. Zoals het een echte 16-jarige jongen betaamt, is dit voor mij een foeilelijke Fossil quartz van 48mm geworden, die ik ooit in de etalage van de Bijenkorf had zien staan. Sindsdien is mijn liefde voor horloges verder uitgegroeid, en is (m.i.) mijn smaak ook wat verder ontwikkeld. Mijn eerste automaat was een Seiko dresser; SNKL43, prachtig met die mooie blauwe sunburst dial. Sindsdien verslaafd aan de kunst en ambacht van automatische uurwerken. Dankzij dit forum heb ik dan ook al de nodige (impuls)aankopen gedaan.

Mijn bescheiden, budget-friendly, collectie in volgorde van aankoop:
Seiko SNKL43, Timex Expedition Scout, Seiko SNZF17, Vostok Amphibia, Citizen BN01 50-10E & Seiko SNK809. Verder heb ik nog wat simpele Casio horloges, een vintage Rado, een Skagen quartz (verrassend mooi onder een pak!) en een een Daniel Wellington die ik ooit van mijn vriendin heb gekregen (en nog wel eens omdoe als ik bij de schoonfamilie langsga) :innocent:.

Ik vind het leuk om veel verschillende horloges te hebben en daarmee af te wisselen, maar ben inmiddels ook op zoek naar iets wat ik voor langere tijd wil en kan hebben. Mijn NA zal dus ook iets zijn waar ik nog jáááren plezier van zal hebben. Ik zit zelf te denken aan een Squale 1521 met sunburst dial, maar als ik nog even een paar jaartjes doorspaar zou het ook zomaar een Omega Speedmaster kunnen worden… :heart_eyes:

Genoeg gepraat, tijd voor wat plaatjes. Dit zijn de horloges die ik op het moment het vaakst draag:

Citizen Promaster

Seiko ‘Mini Sumo’

Vostok ‘Scuba Dude’

Dank voor het lezen en wie weet spreken we elkaar een keer in de toekomst :smiley:

60 likes

Mooie introductie, veel plezier!!

Hoi Diederik.Welkom en veel plezier op het forum.

Welkom!

Welkom !!

Welkom hier op het forum!

Welkom en veel plezier hier.

Welkom​:smiley::+1:t4:

Diederik, welkom op HF!

Van harte welkom! :smile: :+1:

Welkom Diederik en veel plezier op het forum!

Welkom Diederik!

Howdy HF’er! :watch::grin:

Mijn beste,

Leuk weer een enthousiasteling erbij!!
Diederik, van harte welkom dan ook binnen de contouren van dit tijd-lovende forum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Wees welkom!:+1:

Hoi Diederik! Veel plezier hier!

Plezierig om zo met jou kennis te maken, Diederik. Hartelijk welkom. Plezier hier!!

Welkom :grinning:

Welkom, leuke collectie heb je!

Welkom Diederik👊🏻