Ik stond laatst voor een klokkenkraam

…zo begon het sprookje. :+

ik liep een tijdje geleden in de stad en stond “toevallig” in de etelage te kijken van een horlogerie. De beste man stopt ermee, en geeft flinke kortingen. 30 tot 50%. Ik denk, even kijken of ik wat leuks tegenkom, je weet nooit.

In de etalage lag een heel mooi duikklokje, maar door waar hij lag, kon ik hem eigenlijk niet zo goed zien. Hij zag er robuust uit, en ook de bandaanzet was bijzonder.

Mijn (toen nog) aanstaande kwam aanlopen en zei: zie je nog wat leuks?

Yep, alleen kan ik het niet zo goed zien

Nou, dan gaan we toch even naar binnen.

Dus, hup naar binnen, praatje met verkoper maken. Ja ik zag een bijzonder horloge in de etalage liggen, zou ik die van dichterbij mogen zien? Ja maar natuurlijk. De man deed heel vriendelijk, en was niet overdreven bezorgd/voorzichtig ofzo. Horloge werd gepast om mijn pols, bandje afgesteld. Verder bekeken, horloge weer af. Onderzijde van de kast bewonderd, heel mooi. Er werd uitgelegd dat de datum uit twee wielen bestaat, hoe het horloge beide wijzers bedient als je het verstelt, hoe je tijdzone in het kleine wijzerplaat versteld. heel bijzonder.

30% korting zegt u? Yep!

Mijn vriending bekijkt hem ook nog, en zegt, joh koop hem nou, wanneer krijg je nou bijna 3000,- korting?

Ik zeg HUH??? wat kost dit ding dan (totaal nog niet op het labeltje gekeken)? Nou ja, €8600,- - 30%. Dus ehh zo rond de 6000,- Koop hem nou gewoon?!

Slik… mijn handen begonnen te trillen (bang dat het zou vallen, of dat ik het zou stoten), mijn ademhaling werd sneller, knieën die iets minder vast werden…

Zal er nooit van komen, gewoon omdat ik het niet wil. Er zijn nog zoveel dingen die ik eerst wil doen, kopen, verbouwen of zien. En zelf dan weet ik er een betere bestemming voor. Maar wat was die mooi!

En ze zei: “dan koop je hem toch”? …

““Mijn (toen nog) aanstaande kwam aanlopen en zei: zie je nog wat leuks?””

““Mijn vriending bekijkt hem ook nog, en zegt, joh koop hem nou, wanneer krijg je nou bijna 3000,- korting?””

““Ik zeg HUH??? wat kost dit ding dan (totaal nog niet op het labeltje gekeken)? Nou ja, €8600,- - 30%. Dus ehh zo rond de 6000,- Koop hem nou gewoon?!””

:smiley:

Kan mij voorstellen dat het ( TOEN NOG ) je aanstaande was !!

En dan nog VRIENDING noemen !

Doe mij er ook zo 1 als ik bij Pon naar de nieuwe 911 Carrera sta te kijken ! :wink:

Mijn beste,

Max…….
“Verlangens voeden onze ziel en niet altijd de vervulling daarvan.
Door te verlangen blijven we vitaal. En deze vitaliteit betekend geluk voor ons“.

Overigens is Hysek een horlogemerk wat tot op heden voor mij onbekend was.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Overigens is Hysek een horlogemerk wat tot op heden voor mij onbekend was.

Voor mij ook, maar geloof me, die is een van de goedkopere modellen. :sunglasses: Jorg Hysek heeft oa de Kirium van Heuer ontworpen, en de Brequet Marine. Is op een gegeven moment voor zichzelf begonnen.

maaruh, is dit nou een sprookje als in het hele verhaal of de mogelijke koop van het horloge? Indien het opgaat voor het tweede, ben ik benieuwd welke winkel deze kortingen geeft.

Wellicht dat ik wel ff langs ga. :smiley:

Hysek heeft een aantal mooie modellen gemaakt. Deze vind ik persoonlijk wat minder. Echter, je reactie (incl. trillen, knikkende knieen e.d herken ik wel een beetje ;).

Overigens heb ik ook zo’n vriendin, die mij het laatste zetje geeft (“Doe nu maar, nu kan het”, of iets van die strekking). Heeft mij hiermee al enkele malen behoed voor het achteraf krijgen van spijt wegens niet kopen :~ .
Heb het dus ook goed getroffen :smiley:

Juwelier Peltenburg geloof ik (ben niet zo goed in namen), in de Sint Anthoniestraat in Gouda in ieder geval.

(enneh, als ik dat horloge had gekocht, had ik onze bruiloft niet kunnen betalen, dus was uiteraard helemaal geen keuze. Vriendingetje wist dat uiteraard) :smiley:

http://www.juwelier-peltenburg.nl/horloges.htm

Jaren geleden toen ik op zoek was naar een opvolger voor mijn Breitling Crosswind kwam ik bij Segers in Oosterhout terecht. Tijdens het passen van een Breitling Super Avenger werd ook een Hysek uit de etalage gehaald.

Die Hysek was best een leuk futuristisch horloge met een zeer mooie stalen kast. Maar omdat ik het merk niet zo best kende ben ik me er toch maar wat in gaan verdiepen. Hysek is meer een ontwerper dan een horlogemaker, dat bleek ook wel uit de catalogus die ik meekreeg, daarin stonden meer pennen e.d. dan horloges.

Vervolgens op internet wat gezocht en kwam al gauw aanbieders tegen die hetzelfde horloge voor 50% van de nieuwprijs verkochten. Achteraf ben ik zeer blij dat ik voor de Super Avenger ben gegaan, omdat die Hysek horloges toch nogal modegevoelig zijn en ik er nu inmiddels niets meer aanvind.

Overigens zijn zijn modellen met de 1 , 5 , 7 en 11 op de wijzerplaat een echt kenmerk van zijn modellen.

Ok maar als ik naar de prijzen kijk, dan zal de kwaliteit toch wel dik in orde zijn neem ik aan?

Vind het horloge niet echt mooi. Zeker niet voor dat geld. Goeie test van je aanstaande. Wist ze meteen of je een hopeloze horlogeverslaafde was. Trouwen met iemand die zo makkelijk 6000 neerlegt. Dan heb je een probleem of geld in overvloed. :smiley:
gr. Twan

Goede keuzes gemaakt!
Ik had het horloge ook niet gekocht en ook onmiddellijk met die vriendin getrouwd!:slight_smile:

Leuk sprookje, en leefden ze nog lang, horlogeloos en gelukkig? :smiley:

Hoi,

Ik wil je allereerst feliciteren met je vriendin, nu inmiddels vrouw :smiley:
Het feit dat ze zei, dan neem je em toch, getuigd van veel begrip voor een mannenhobby, en van heel veel liefde (tu)

Laten we zeggen dat je het goed geschoten hebt :wink:

Ik heb járen geleden ook iets leuks meegemaakt. Het waren mijn eerste, meer serieuze stappen op horlogegebied. Ons menneke leert voor het eerst lopen zeg maar…
Samen met mijn beste vriendin naar de stad geweest, gezellig eens rondneuzen voor een leuk horloge, en nog meer leuke dingen waar eens mens ook blij van wordt. Ik had een budget van maximaal 500 Euro, en wij vol goede moed naar de stad.
Op een gegeven moment etalages bekijken, en helemaal achterin lag een klok die me positief opviel. Ze lag ook helemaal apart, (zonder prijskaartje), en wij naar binnen.

Goeiedag mevrouw, meneer, kan ik iets voor u doen, vroeg de vriendelijke verkoper.
Misschien wel, antwoordde ik, het horloge wat achterin de etalage ligt zou ik graag eens willen bekijken.

Dat kan, wilt u koffie?

Graag?

De alarmbellen hadden toen moeten rinkelen, maar deden dat nog niet. Zalig zijn zij die onwetend zijn…
Het horloge werd gehaald. Ik paste haar, en o wat was ze mooi. Het merk Omega zei me heel vaag wel iets, kwam dat niet uit Zwitserland? Voorzichtig geinformeerd naar de prijs, die was rond de 2000 Euro, of zoiets. Ik heb toen vriendelijk bedankt, heel voorzichtig de klok afgedaan, en nog voorzichtiger het horloge terug overhandigd. Uitgelegd dat prijzen van Omega niet helemaal tot het budget behoorden, en dat ik ook niet wist dat het merk in een dergelijk prijssegment thuishoorde. Het betrof hier een SMP300…

Achtereenvolgens kwam de verkoper met een Milestone Quartz, Eterna Monterey Quartz, en een Longines Opposition aan. De eerste twee vond ik fantastisch, maar vielen ook ruim buiten het budget. Van de laatste had men enkel nog de donkere plaat liggen, en ik wilde liever een lichte. De Longines kon ik wel met korting overnemen, omdat het model uit de collectie zou gaan. Dat horloge vond ik wel aardig, maar was er net niet wild genoeg van om mijn budget er aan uit te geven.

We hebben de verkoper bedankt voor zijn tijd, en zijn verder gewandeld. Toen we buiten de winkel stonden, deed mijn vriendin een suggestie die veel gevolgen met zich mee zou brengen. Nico, waarom kijk je niet voor een jong gebruikte op MP of Ebay? Ja ja, een meid met hersens zeg maar, daaraan had ik nog niet gedacht!

Omdat mijn budget destijds niet toereikend was voor hetgeen ik werkelijk wilde, heb ik de Longines voorbij laten gaan. We hebben onverrichterzake samen lekker een terrasje gepakt, en hebben ons die avond heugelijk doorgebracht met gezellige conversatie en een drankje. Gelachen hebben we vooral om mijn onwetendheid :smiley:

Het muisje kreeg een mooi staartje. Haar suggetie heb ik opgevolgd, en via Ebay Duitsland vond ik een Milestone Quartz met witte plaat in vrijwel nieuwstaat ruim binnen mijn budget! Lang leve de slimme nuchtere vrouwen (tu)

Jaren later toen het budget wel toereikend werd voor meer moois heb ik de Milestone quartz met lichte plaat toch gewisseld voor een automaat met donkere. De Monterey had ook zoveel indruk gemaakt dat ik die als N.O.S. in ultieme 500m uitvoering heb gescored, en hetzelfde geldt voor de SMP300 40 jaar bond lmt.

Moraal van het verhaal:

Wellicht kom je jouw droomklok later tegen voor een betaalbare prijs, of wordt gewoon je budget groter. En altijd goed luisteren naar de suggesties die je meisje zo soms uit de losse pols kan doen :+

Daar zit vaak meer in dan je denkt.

Groet,

Nico.

Leuk verhaal! Bij mij is het ook meestal m’n vrouw die het laatste duwtje in de rug geeft. Anders had ik misschien niet eens horloges hahaha…geintje, maar het zouden er wel een paar minder geweest zijn denk ik.
M’n gezonde verstand heeft me wel een keer voor een Tudor en een creditcard-schuld behoed. Zucht had ik nou die tudor maar :slight_smile:

Leuk verhaal! Domme vraag misschien, maar wat is een Milestone quartz? Heb je er misschien een plaatje van Google pics geeft geen eenduidig antwoord.

Enneh, die smp300 ltd kennen we wel :smiley:

Hoi,

Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.
De quartz Milestone heb ik niet meer, wel de automaatversie met donkere plaat.
Het merk is Maurice Lacroix, model Milestone automaat.

Enjoy,

Groet,

Nico.

thx! Zag em wel een paar keer staan, maar tussen andere klokjes. Dus zeker weten deed ik niet.

Leuke klok, en als horlogeliefhebber kan ik me voorstellen dat je de automaat hebt gehouden.

ik stond vandaag voor een klokkenkraam, alleen die was een stuk goedkoper;)