Ik stootte

…toevallig op dit leuke “Alpha-review”

Echt eens interessant om te lezen.
Alles klopt wel imho, want ik heb ongeveer dezelfde, alleen met oranje bezel.

http://www.bdwf.net/viewtopic.php?f=11&t=40377

Ben het in grote lijnen wel eens met deze review. De band en met name de sluiting vond ik echter een drama, slechte kwaliteit, scherpe randen, noem maar op. Per saldo, voor het geld, natuurlijk een prima horloge.

Inderdaad leuk. Mijn ervaring is dat van sommige banden de schroefjes er uit ‘lopen’ (en dus op een gegeven moment je horloge op de grond klettert als je er niet op bedacht bent…). Verder vind ik de schroefkronen wat gammel (misschien incidenteel? Moet mijn Alpha GMT horloge eens open maken, misschien zit de opwindstift niet goed of is ie te kort), al werkt het verder wel. Ze hebben dus wel hun manco’s en schoonheidsfoutjes (nog wel…), maar voor het geld echter problemen waarmee men kan leven.

Niels

Schroefjes kan je beveiligen door een vezeltje van een papieren zakdoekje in de schroef-opening te steken, wanneer je dan het schroefje aandraait zit het sowieso vaster. Plus zo’n paieren vezeltje is gemakkelijk te verwijderen indien nodig.

Wat ook gaat is een drupje Pattex, maar da’s dan iets “definitiever”.

Potdikke Marc-B1!! Wil je nóóit meer een post zo noemen. Ik schrik me naar!:wink:

tjvreeken Schreef:

Potdikke Marc-B1!! Wil je nóóit meer een post zo
noemen. Ik schrik me naar!:wink:

Hoi Tom, moet je echt niet bang voor zijn hoor.

Hoe zou zo’n zin bijvoorbeeld kunnen aflopen ?

“Ik stootte…”

…met mijn Breitling Seawolf tegen de deurstijl, en nou is er een hele jaap uit die deurstijl. :frowning: Timmerman gezocht !

…zoiets ja:):):slight_smile:

[quote=Marc-B1 schreef]“Ik stootte…”

…met mijn Breitling Seawolf tegen de deurstijl, en nou is er een hele jaap uit die deurstijl. sad smiley Timmerman gezocht ![/quote]

Hehehe!(:smiley:

En on topic: ook ik ben blij met Alpha, ze zouden alleen eens wat meer zelf bedachte modellen moeten maken. Trouwens, dit nieuwste model, is dat wel ergens op geïnspireerd?

Groeten,

Martin

Marc-B1 Schreef:

http://www.bdwf.net/viewtopic.php?f=11&t=40377

Ik vind dit wel een hilarische zinsnede:

“Accuracy: After over an hour, the movement is keeping perfect synchronization with my Rolex Datejust.”

Tsjonge… na liefst een uur lopen nog geen enkele zichtbare afwijking… Benieuwd hoe de situatie na drie uur was! :smiley: