Ik trek effe een blik Fortis open

Mijn interesse in horloges gaat een beetje op en af en na een periode denk ik altijd dat mijn collectie compleet is.

Echter ik miste nog enkele items waaronder de kleine Cosmonauts day-date en een metalen band voor de B42 Cosmonauts chrono.

Enkele weken geleden snuisterde ik toch nog eens op het forum en wat bleef, er was net een B42 Cosmonauts day-date (die ook nog op mijn wish list (maar niet op mijn short list)stond) net verkocht.

De verkoper (Amazon) een seintje gegeven moest de deal afspringen dat ik kandidaat was, maar helaas.

Vriendelijke kerel die Amazon, want een tijdje later kreeg ik een mailtje dat het horloge door de volgende eigenaar terug te koop werd aangeboden hier op het forum & dus liet ik er geen gras over groeien en sloeg toe.

Tegelijk scoorde ik de kleine Cosmonauts day-date voor de derde keer op Chrono24.
De eerste keer was op DZVL maar de verkoper kreeg plots 10€! meer van iemand anders en annuleerde de verkoop; de tweede kwam van Ebay, bloedmooi (bruine display) maar het horloge was helemaal verneukt, oa de bezel kwam er gewoon af, wijzers beschadigd.
En nu derde keer goeie keer, een zo goed als nagelnieuw horloge!

I’m a happy guy.

Het dubbel ontspiegelde glas is geweldig!

En dan een foto van het Fortis deel van mijn collectie.

Ik weet het, crappy fotokwaliteit

36 likes

Kan je ook ergens dubber liken? Kwijl!

Dat andere merk uit Grenchen. :smile: Cool doosje hoor! Nog 1 te gaan zo te zien! :wink:

Boing boing ! Hoppa hoppa !!! Je doet maar hoor. En ik was al zo blij met mijn ééntje.
Mooi man en Fortis hééft toch iets speciaal, dat beetje extra.

1 like

Schitterende collectie.
Misschien de speedy maar afzeggen?

Tjee wat een berg moois samen bij elkaar in de doos!

Mijn beste,

Fantastisch!!
Heerlijk om zoveel horloge-genot te zien paraderen!!

Doch voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Das mooi…nu nog een B42 Alarm.

Dat vond ik altijd n gaaf ding. Chrono en alarm… Hoe verzinnen ze t?

En dan later ook nog es n keer.n.GMT.en prijs erbij. Knap staaltje stapelwerk.

1 like

Dank voor de leuke reacties.

Zo’n alarm spreekt me eigenlijk niet aan, een gmt versie wel.
Maar voorlopig is het welletjes.

Moest er iemand nog dezelfde horloge doos hebben en er vanaf willen, geef maar een seintje.

Kris

Die B42 is mooi! Ik heb hem toen van Amazon overgenomen, droeg helaas te groot… Ach, hij is nu weer bij een echte liefhebber terecht gekomen :wink:

Heel mooi!

Imposant!
Twee vragen (van een Fortisloos forumlid)

• aan weerszijden van de dagaanduiding staan pijltjes. Is dat een aanwijzing welke kant je de kroon op moet draaien voor verstelling dagnaam en -nummer?
  • het horloge 2e van rechts op de onderste rij: heeft die een deels zwarte wijzerplaat?

Gave Fortis collectie zeg!

Schitterend! Heb jij ook geen ‘Sinn/tutima’ collectie ?

Altijd gaaf zo’n merk focus set, van het aanzicht van zo’n doos wordt je al blij…

Schitterende collectie.
Wat komt er in het laatste vrije vakje?

WilSeiko,

Die pijltjes zijn idd een indicator hoe je je dag en datum versteld, is zeer makkelijk.
Het 2e horloge van links is de Lemania powered B42, de wijzerplaat is in één kleur, het horloge daarnaast is de Valjoux powered B42 en de subdials zijn ook zwart maar bij verschillende lichtinval tonen ze anders.
Ik probeer een foto van het net te vinden zodat je dat beter ziet.

Bob2,

Ik heb idd ook nog 4 leuken Sinn’s liggen, uiteraard allemaal Lemania 5100

En voor Bob2 (de Planet Ocean is al een tijdje verkocht):

1 like

die linker wil ik eens van dichtbij zien.

Geweldige collectie en dan hoor ik je ook nog over die Sinn’s! Bedankt voor het delen.

En zo’n cosmonaut day date heb ik al meermaals net niet gekocht! :wink: Misschien toch eens doen!

gr, HJR