Ik vind deze Tissot le locle er erg nep uitzien

Een tijdje geleden kwam ik een bepaalde shop tegen op de baai, waarvan ik dacht dat hij imitatie spul verkoopt. Maar bij het zien van deze le locle gaan mijn hersenen toch weer aardig kraken. http://cgi.ebay.nl/NIEUW-Heren-TISSOT-LE-LOCLE-T-CLASSIC-AUTOMAAT-avp-450-/320678540594?pt=NL_Horloges&hash=item4aa9ee3532#ht_2892wt_905
Ik heb namelijk nog geen ene Le Locle gezien met een volledig goudkleurig uurwerk.
De foto’s die ik vind hebben allemaal wel een goudkleurige rotor,maar verder niet.

Gr. Andre

Of hij echt of nep is kan ik je niet zeggen, maar wel dat het uurwerk geheel goud lijkt door de manier waarop de rotor ligt, en de foto is genomen.
Volgens mij is hij namelijk exact hetzelfde als op het plaatje.

dit is een plaatje van een echte. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de verkoper ook echte opstuurt. Dit lijkt me ook geen eigen foto…

Hier zie je ook dezelfde achterkant:

Het is een nepper, zie het 25 jewels op de rotor maar eens:

cmejewellery Schreef:

Het is een nepper, zie het 25 jewels op de rotor
maar eens:

http://i179.photobucket.com/albums/w311/cmejewelle
ry/81M3aMaHxML__AA1500_.jpg

http://i179.photobucket.com/albums/w311/cmejewelle
ry/CDsubCwmkKGrHqZmIEz82yb1yBNPddJv9R_3.jpg

Het is ook een bijzonder uurwerkje, hij draait namelijk helemaal mee als je de kast draait.
Kijk maar: op het bovenste plaatje zit de balans op circa 1 uur. En op het onderste plaatje staat ie op een uurtje of 8. Waarschijnlijk een soort van Carousel movement :wink:

Bovendien zitten er 2 nopjes op de balans op 't tweede plaatje en op de eerste weer niet.

Ik meen een poos geleden te hebben gelezen dat er veel namaak le locles in omloop zijn op de veilingsites.

Deze lieden adverteren vaak met foto,s van originele exemplaren en soms dus ook niet.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

n visser Schreef:

Ik meen een poos geleden te hebben gelezen dat er
veel namaak le locles in omloop zijn op de
veilingsites.

Deze lieden adverteren vaak met foto,s van
originele exemplaren en soms dus ook niet.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Dat snap ik dan niet, kun je niet gewoon via PayPal je geld terugclaimen? Of is dat te simpel gedacht?

Een vrij slechte fake zelfs. Vrijwel elk klein detail dat je vergelijkt tussen die twee foto’s is incorrect gekopieerd.

Tissot zou ik nooit kopen via eBay, tenzij het echt van een grote, goed bekende verkoper is. Ik ken geen enkel ander merk waarvan ik op ebay vaker bij mezelf twijfel of het echt of nep is dan bij Tissot. Zelfs Rolex of Omega niet.

Dankjewel cmejewellery voor de link naar die van amazon er vallen nu inderdaad nog meer foutjes op aan de klok en het uurwerk.
De rotor assemblage van de echte is zilverkleurig en van de neppert goudkleurig. Dan de sluiting van de echte is zwaarder uitgevoerd dan van de neppert.
Helaas doet tissot er niets aan want een tijdje terug melding gemaakt naar ze,toen verkocht deze shop wel een heel overduidelijke neppert met een chinese automaat erin. Maar bij deze was het wel wat lastiger te zien.

Gr. Andre

Master-Fan Schreef:

dit is een plaatje van een echte. Maar dat wil
natuurlijk niet zeggen dat de verkoper ook echte
opstuurt. Dit lijkt me ook geen eigen foto…
Wat MF schrijft!
Een horloge van rond de 400 euro haal je toch gewoon in de winkel.
Daar wil je toch geen gezeur voor hebben.
Als iets te mooi is om waar te zijn…

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.