Ik vraag het voor een vriend

Altijd beter dan een Diesel Big Daddy.

Valt erg mee. Er is niets mis met fossil, en die semi-field-pilot met knurled bezel is wel OK hoor. Alleen jammer dat ie stuk is.

Wat is betaalbaar in harde pegels uitgedrukt?

Als die-hard SKX en Seiko fan vind ik dat vijfje een blamage. Het is meer doekoe dan waar je nog her en der echte SKXen voor scoort, het superman-logo slaat als een lul op een drumstel en het is gewoon geen SKX. 100m WR, nou nou.

Als ie 'm mooi vindt, vooral doen, maar geef mijn portie maar aan fikkie. Ik vind het kut van Seiko dat ze die kastvorm in die spec voor dat geld met die badge produceren.

Luister dan naar @Batossai. Pak een SARB017. Die zijn wat duur, nieuw, maar ook voor 500 ball’n van de Baai nog meer waard dan die SKX-afkoker.




Anders zijn er nog groene Sumo’s of, als hij field / pilot dingen leuk vind voor heel erg weinig doekoe, heb je hier ook nog een groene versie van:

77aa11450baa455a651b9a2e0683f7e8ea038d42_1_690x460

Zelfde spec (Seiko 5, klassieke logo, 100m WR, 'lex) voor 100-160 ball’n.

EDIT: En ja, die Orient waar @Yeti mee aankomt is ook lachen. :slight_smile: En veel beter qua spec.

3 likes

Ga volgende week mijn SKX weer aanpassen, denk dat de bezel beschikbaar komt :grin:


Zit met een plakstrip dus kan er zo af

1 like

Kijk!! :+1: @Unagi

Nog een SKX scoren en je bent compleet :smiley:

1 like

Heb er ook niks tegen, maar als je kritisch bent op seiko, mag je op zijn minst kritisch zijn op Fossil. Geen heritage oid, mijn inziens een plakmerk (waar ik er zelf ook meerdere van heb btw)

Dit merk brengt, als ik me niet vergis, al >30 jaar horloges op de markt. Een plakmerk vind ik 300eu vragen voor een prulding, omdat er de naam van een hippe ontwerper op staat. Een nette prijs vragen voor een modieus horloge, dat netjes is gebouwd, is toch wat anders.

1 like

Een Hamilton Khaki Mechanical (handopwinder) met groene wijzerplaat is voor dat budget te krijgen. Die is 38mm. Weet niet of dat te klein is.

Dat ziet Fossil toch echt anders, met een productie van 24 miljoen horloges per jaar.

2 likes

Zozo al 30 jaar joh, bijzonder hoor.
Gelukkig heb ik mijn eigen mening hierover!

Bristol verkoopt ook een heleboel. Wil niet zeggen dat het een merk is of goed materiaal is.

1 like

Praten als het kan. Slaan als het moet :+1:

3 likes

Gezien de staat van de fossil neem ik aan dat hij een fysiek beroep heeft. Misschien een Citizen tough?
Ook in het groen te krijgen en retail onder de 350.

Haha. Nee hij verricht weinig handarbeid. Het is simpelweg een heel oud horloge!

Die 5 bakken koffie per dag die hij haalt zijn volgens mij de grootste vorm van inspanning.

1 like

Woeha, hoe verzin je ze.
Daarnaast heb je ook nog gelijk, gewoon de SARB017 scoren.

Maar die vind ik ook wel mooi, geen geld trouwens.

2 likes

Ik zou iemand zijn eigen keuzes laten maken en niks doen om hem te overtuigen van wat ik vindt dat beter is voor hem :wink:

En er is niemand die mij kan overtuigen om dit horloge te kopen want ik vind hem wederom niet mooi deze Seiko. Maar dat is mijn smaak

1 like

Ik heb zo een zelfde Fossil hier nog wel liggen. Moet alleen een nieuw batterijtje in.

1 like

Geen plakmerk hoor. Dan is TW- steel dat ook. En nee dat is het niet.

Boss. Hilfiger. Ingersoll. Rolex. Dat zijn plakmerken

3 likes

Of veel goedkoper een SNK805, ook tof met bruin leren band.

3 likes

Als je kroon kapot is koop je een nieuw stiftje voor je vriend. Schroeft het kroontje van de oude stift af. Schroef hem weer op de nieuwe stift. Klaar.

Kost je 3 euro.

Wil hij toch een andere. Gelet op zijn stijl GEEN duiker. Maar gewoon een coole zwarte Invicta. @Chillekasper kom er es in.

2 likes

Invicta horloge
€ 40,00

2 likes