Ik vraag het voor een vriend

Beste leden,

Een goede vriend van mij is, mede door mij, een mooi horloge belangrijk gaan vinden. De huidige situatie is op zijn minst gezegd triest.

Zelf heb ik hem gewezen op de Seiko SRPD63K1.

Hij wil graag een betaalbaar en sportief horloge (passend voor werk). Daarnaast valt zijn oog voor alsnog op een groene wijzerplaat.

Met welke argumenten zouden jullie hem overtuigen om voor deze Seiko te gaan of juist iets anders te kiezen. Ik hoor het graag.

Liefs,
Unagi :dolphin:

7 likes

Laat een foto zien, vind hij het mooi en hij wilt m dan koopt hij hem. Vind hij hem niet mooi dan koopt hij hem niet.

Je hoeft hem toch niet te forceren dit specifieke model te kopen?

1 like

Ik zou een jonge SKX scoren hier op het blauwe gedeelte :+1:

Groene bezel inlay erin en klaar :smiley:

Die van @pasd vind ik geslaagt.
Heb je een plaatje Dan? :grin:

Ik forceer hem niet. Hij kan moeilijk knopen doorhakken en heeft wat overtuiging of een goed alternatief nodig ;).

Voor het bedrag die je kwijt bent aan de nieuwe Seiko 5, zou ik eerder aanraden om er wat bij te leggen voor een SARB17 Alpinist. Toch wel een ontzettend fijn horloge voor dagelijks gebruik met in mijn ogen een mooie groene sunburst wijzerplaat:

6 likes

Hij heeft me al gepast. Vind het een mooi horloge, maar is en blijft overal kritisch op. Aan de andere kant stelt hij naar mijn inziens soms te hoge eisen voor het prijssegment waar dit horloge zich in bevindt.

2 likes

Absolute no brainer. Ga voor een Seiko SKX007 :sunglasses::+1:.

Deze is ook zeker ter sprake gekomen. Goed alternatief om te overwegen.

1 like

Seiko.

1 like

Ik vraag het voor een vriend

:rofl::ok_hand:

5 likes

Zwoele Youtube filmpjes met wijze woorden als “best bang for your buck” etc. helpen meestal bij leken.

En anders gewoon een Armani laten kopen bij de Bijenkorf.

4 likes

Edit: niet goed gelezen :innocent:

hij droeg een Fossil en is nu kritisch op een seiko??? ik zou ermee stoppen, laat hem het uitzoeken, succes!!

11 likes

Armani :scream:

1 like

Hahaha :joy:. Ik zal de vriendschap ook beëindigen.

1 like

Wat wil je vriend er voor uit geven dan ?

Rond de €350

1 like

Zit over het algemeen prima in elkaar imho. Ook zijn de prijzen die ze vragen niet overdreven hoog, dus ik heb er niks op tegen als iemand gewoon een mooi horloge zoekt.

2 likes

Goed zoeken of ietjes erbij doen voor een mooie Seiko SARB017