Recentelijk een nieuwe Tag Heuer CAP2110.BA0833 aangeschaft.
Leuke Tag, maar erg zwaar.
Nu is deze er ook met de rubberen band.
Deze is er echter enkel met de vouwsluiting (en een enorme TH tekst erop).
Ik heb liever een band met gesp.
Dus even een mailtje naar Tag Heuer met de vraag welke rubberen band met gesp geschikt is voor mijn CAP2110.
Antwoord:
Unfortunately we would like to inform you that there is no rubberstrap with a pin buckle available for the CAP2110 model.
We apologize for the inconvenience and remain at your disposal for any further information.
Kind regards
XXXXXXX
Dan zelf maar even op onderzoek uit.
Gekeken welke klokken dezelfde stalen band, BA0833, hebben.
De Aquaracer 500m CAK2110 heeft dezelfde stalen band en is ook leverbaar met een rubberen band met gesp.
Deze besteld en past perfect.
Deze band is in mijn ogen, zonder de enorme Tag Heuer tekst erop, nog mooier ook.
De nieuwe combinatie draagt heerlijk.
Ik weet het beter.
Wederom een gevalletje van een werknemer die alleen even in het systeem heeft gekeken. Ruikt deze ook een beetje lekker? Die rubberen vanille banden zijn echt the best
Ziet er goed uit!
Heb zelf ook liever een gesp dan 'n vouwsluiting.
Blijft irritant dat juweliers en zelfs de fabrikanten vaak niet even verder willen kijken dan hun neus lang is. āKlantgerichtheidā heet dat. Maar dat is in de branche helaas een zeldzaamheid.
Ik zal de eerste zijn die de helaasheid van vouwsluitingen beaamt, dus ik weet exact hoe je je voelde. Gespen for life, G!
Ik snap lleen de notie van OEM banden niet. Ik zit op dit moment met een Nomos om waarvoor ik de shell cordovan band niet bij Nomos heb gehaald voor 90 ballen inclusief verzenden, maar eerder voor 44 bij onze welbekende Utrechtse strap-boeren.
Vier jaar later is wel een lange zit. Wat vindt je van de gesp in kwestie over die tijd? Hij lijkt me nog steeds dik en lomp, ik had 'm drie jaar en 364 dagen geleden vervangen door een NATO of iets met een kleine gesp.