Ik weet het even niet - Speedmaster, Seamaster, Black bay... PRX Chronograph?

Hoe vaak kom je in het wild een Speedmaster of Seamaster tegen? Of een Submariner? Ik niet vaak. Op het forum zie je ze veel, maar dat is een verzameling nerds en niet representatief. Gewoon kopen wat je mooi vindt!

16 likes

Maar dan wel zonder de golfjes zoals jij er eentje hebt, of een Peter Blake.

:+1:

Zeg nou zelf: Van de gelakte strakke dial knapt ie zienderogen op.

1 like

In het wild: Sub elke week, Seamaster elk jaar, Speedmaster bijna nooit, heb er ooit 1 in 't wild gezien, toen de nieuwe 3861 net uit was…

1 like

Persoonlijk vind ik het niet zo nodig om me te druk te maken om wat andere mensen vinden en denken. Daarnaast kom ik überhaupt vrij weinig mensen tegen die ‘duurdere’ horloges dragen.

Ik draag mijn horloges voor mijn eigen plezier, easy peasy.

6 likes

ja nou ja… het viel mij op dat die nieuwe IWC ingenieur in titanium duurder is dan de rolex en dat geldt ook voor de Grand Seiko.

Mooie collectie! Die eerst Grand Seiko blijft mij altijd aanspreken. Super mooi! Dat is het 37mm model toch? Prachtig!

Leuk dat je ook vaak zo uitgebreid reageert met goede tips.

1 like

Ik snap je helemaal, vandaar hier een Oris Aquis en een Baume et Mercier dress watch. Het is misschien ook iets wat te maken heeft met leeftijd/veranderde levensstijl. Die Oris heb je al begrijp ik, ikzelf kijk wel eens met een schuin oog naar GS. Vroeger had ik een Chopard Mille Miglia power reserve (op een vervelende manier verdwenen uit de collectie) en ik moet zeggen dat een Alpine Eagle me ook wel kan bekoren. Omdat ik geen flipper ben (de Baume heb ik al meer dan 20 jaar bv, )moet ik weer de spaarpot vullen. Veel succes/plezier met je zoektocht en bedenk: het bezitten van de zaak is het einde van het vermaak!

Precies dit. Ik vraag me dan ook wel eens af of al dit marketing gedoe uiteindelijk verkoop technies wel verantwoord is. (Lange termijn/korte termijn denken.) Het zal wel, uiteindelijk heb ik de ballen verstand van marketing. :rofl:

1 like

:rofl: :rofl: :rofl:

Het antwoord op deze vraag is altijd Speedmaster. En als je nu nog vindt van niet, kom je er verderop in het leven achter.

:microphone::arrow_down:

From the archives:

6 likes

Goed verhaal, goede technologie, mooi:

A3817

4 likes

Wat dacht je van de minder ‘cliché’ Omega Globemaster? Persoonlijk vind ik de dail echt prachtig.

10 likes

Mijn god wat is die SBGW231 ontzettend mooi op die donkerbruine band zeg! Chapeau!

Je denk te veel na over wat anderen gaan vinden.
Koop gewoon die voor jou het mooiste is, klaar.

Die is niet mooi en ook duur, maar het is wel een high beat chronograaf met volledig nieuw door GS ontwikkeld echappement. En hij is superlatief afgewerkt.

Evengoed heb je een punt.

Ook kolderiek duur voor wat het is.

Dank je, en inderdaad, dat is de SBGW231 in 37,4 mm

1 like

Speedmaster is cliché met een reden.

Als ik jou was zou ik is naar een Aqua Terra kijken. Die blauwe en groene platen zijn echt fantastisch en een super all round horloge die super waar voor je geld is.

Zelfde valt natuurlijk te zeggen over Tudor en zo’n beetje elke Black Bay release

download (2)

6 likes

En een Breitling SOH II. Heritage duiker die imo ook prima als dresswatch te dragen is.

1 like

De PRX chrono is erg mooi maar dik inderdaad. Als je grote polsen hebt, prima.
Sinds vorige week heb ik deze speedmaster in bezit. Erg blij mee en heeft in mijn ogen super afmetingen en een betrouwbaar uurwerk:

4 likes

Fijne optie inderdaad! De oudere Aqua Terra’s (met de verticale/teak dial) of zelfs de simpelere (sunburst dial) zijn helemaal mooi:

8 likes

Speedmaster.
Graag gedaan.

2 likes

Is een Boutique edition ja .Tegenwoordig is alles duur, een IWC pilot chronograaf 41mm op staal kost ook al € 9550.