Ik wil een 40mm Oris 65 bronzen bezel, maar met welke band(en)?

Hoi allen!

Na aanschaf van een Longines BigEye dacht ik rust te hebben gevonden, maar helaas, een ander horloge dook op in mijn dromen. :drooling_face::drooling_face::drooling_face:

Na deze ook nog in het echie gezien te hebben, ben ik overtuigd! Deze dient plaats te nemen naast de Longines in mijn horlogeharem (en niet als bijvrouw, of beater)

Over niet al te lange tijd ben ik jarig, dus een mooi cadeautje voor mezelf. En ik heb nog alle tijd om rustig een goede aanbieder te vinden (tips ook welkom). Mijn vraag die resteert: op welke band(en) moet ik deze kopen? De volgende smaken bestaan.

Tropic

Leer


of

Staal

Zelf vind ik de tropic echt fantastisch staan, deze contrasteert heel mooi met het brons.
Mijn vrouw is fan van leer: "die haalt de honingkleur mooi naar boven"
Mijn onderbuik zegt dat ik enorme spijt ga krijgen als ik niet die mooie retrostijlstalen band heb. Heeft mijn onderbuik gelijk, of is het de Vietnamees van gisteren?

Nu ben ik benieuwd naar de wijsheid van de horlogeforummenigte! Wat raden jullie aan?
Koop het horloge:

  • Op tropic (vergeet die stalen band)
  • Op tropic (koop die stalen band later los)
  • Op staal (vergeet die tropic)
  • Op tropic (koop die tropic later los)
  • Op staal met losse tropic band ter afwisseling
  • Op leer (het is geen eens een echte duiker met 100m WR)

0 stemmers

1 like

Altijd met / op staal kopen; mocht je hem ooit willen verkopen is dat dan gemakkelijker.

2 likes

Koop m op staal. Koop er ewn tropic bij en laat er door een bandenbaas een leuk lederen bandje bij maken .

De originele Oris lederen banden vloeken echt op het horloge in real live…
Vind ik althans.

Het horloge zeker gaan kopen, wat een geweldig en fijne Oris is het.
1 van mijn mooiste Iig.

5 likes

Ja ook 1 van mijn favoriete horloge, zou deze zeker op staal nemen :+1::hugs::heart_eyes:

2 likes

Op staal en rubber aanschaffen. Smaken verschillen en iedereen heeft weer zijn/haar persoonlijke favoriete band, maar ik zweer bij de fabuleuze Tropic band van Oris :

  • Heerlijk licht
  • voelt fijn om de pols
  • heeft fijne adem gaatjes waardoor erg prettig in warmer weer
  • ziet er voor een rubberen band chique uit
  • heeft een lekkere taper van 20 naar 16
  • en is zeer makkelijk schoon te maken.
3 likes

Precies, op maat, gewenste kleur leer en stiksels, enz.

Zou er wel op letten of je originele tropic gesp er op past. Dat maakt n custom bandje voor mij af.

2 likes

Ik zou altijd voor de stalen band gaan. En er een ander bandje bij kopen.

Bestaat er ook een 40mm Sity-Five helemaal zwart (stalen bezel, geen brons) met stalen band met deze wijzerplaat lay-out. Ik kom er alleen maar tegen met donker blauwe dial.

1 like

Dan moet je de movember versie hebben met aparte stalen band, komt het dichtst in de buurt denk ik :blush: linkje naar de afbeelding op de Oris website (mag dat nu nog of hoe zit dat weer?)

https://www.oris.ch/data/22190_0173377074084-LSSet_horizontale.png

Ontopic: de stalen band is een must, die moet je hebben vind ik :blush:

2 likes

Oké, ik wil dit topic niet hi-jacken.

Maar wat kost zo’n stalen band, hier heeft @JanDoedel ook wat aan voor zijn keuze :grin::kissing:

1 like

Ik meen te herinneren een kleine 300 euro. @royke74 of @anon33714818EV zullen misschien exact kunnen zeggen hoeveel?

3 likes

Inderdaad …€260 voor de stalen Oris 65 bracelet

3 likes

Een must uiteraard .

1 like

Ik zou eerst voor staal gaan en dan de rubberen en lederen erbij kopen. De rubberen band kost rond de 70 euro de lederen ook. Daar moet je dan we nog de sluiting bij kopen die kost 175 euro.
Ik heb zelf Aquis Green

1 like

De consensus lijkt dus toch waar ik al bang voor was, namelijk naast de tropic ook staal aanschaffen.

Makkelijker in de verkoop is voor mij niet echt een argument. Graag hoor ik ook nog een paar mensen zeggen dat die band ook echt heel mooi is :smile:

1 like

Ik heb de originele 40mm op stalen band meer dan een jaar gehad en hij draagt zeer licht en comfortabel! De sluiting is wat dikker dan de band (die mooi dun is) dus daar vang je dan wel wat krasjes op, maar voor de rest een top band! Kwaliteit gegarandeerd, zoals we van Oris gewend zijn :ok_hand::blush:

Enige esthetisch minpuntje vond ik de endlinks die vrij plat tonen, maar die volgen dan ook de lugs. Ze hebben het wel deels opgelost door de volgende schakel al in de endlink te plaatsen :blush:

Kortom: top band, kan je niet mee missen!

1 like

Zou hem op staal nemen, je kunt er eventueel ook een rubberen band bij kopen.

1 like

Dank voor alle wijsheid iedereen. Topic kan dicht. Morgen gaat dit mooie horloge op staal met een rubber band in de doos met een koeriersdienst mee.

7 likes

:ok_hand:

1 like

Mooi, je hebt je keuze gemaakt.:ok_hand:t2:
Ik wacht op een mooie na :grin:

1 like

Veel foto’s weinig tekst, maar ga er wel eentje maken.
Ben wel heel benieuwd naar de stalen band!

2 likes