Ik wil een flieger, Laco... of?

Beste forumleden,

Ik las vandaag de door Dreski geopende discussie over het horlogemerk Archimede en dat deed mij beseffen dat ik heel graag nog eens een mooie Flieger wil. Ik wil echter wel een “echte” flieger, dus eentje van een merk dat vroeger (in de jaren 40) ook echt flieger horloges heeft gemaakt. Voor zover als ik weet zijn er maar vijf merken die dit ook daadwerkelijk hebben gedaan en die mij dus het gevoel zouden kunnen geven van een “echte” flieger; IWC, A. Lange & Söhne, Laco, Wempe en Stowa. Natuurlijk zou ik het liefst een IWC willen, maar dat is een “beetje” te duur voor mij :smiley:

De horloges van Stowa vind ik ook erg mooi en die zijn redelijk betaalbaar.

Nou kwam ik vandaag op de website van Laco en ik was best onder de indruk van de mooie horloges met lage prijzen, vooral voor een “echt” flieger merk. Aangezien ik zeventien jaar oud ben en ook nog een andere dure hobby heb (duiken), snappen jullie misschien wel dat het voor mij evengoed best veel geld is. http://www.laco.de/

Laco verkoopt horloges met zowel Japanse als Zwitserse uurwerken. Ik hoef sowieso geen quartz, want dat vind ik niet interessant. Eigenlijk het liefst een mooi Zwitsers uurwerk, maar de Laco uitvoering met de Miyota automaat is bijna de helft goedkoper dan de Zwitserse! Dat brengt mij dan toch wel een beetje aan het twijfelen.

Volgens mij is het wel dezelfde kast als bij de Zwitserse alleen dan 1mm dunner. Misschien als ik bij Alma (groothandel sieraden- en horlogebranche) een mooie unitas, eta o.i.d. koop dat ik deze dan gewoon in de kast kan zetten, scheelt mij een hoop geld aangezien ik dit soort dingen gewoon zelf kan doen en aanpassen. (of vinden jullie het dan niet echt meer?)

Wat me ook leuk lijkt is om op de een of andere manier een oude flieger zien te bemachtigen en deze zelf op te knappen (ook het uurwerk dus). (op ebay misschien?) Als deze al verkocht worden, zal dit wel duurder zijn dan een nieuwe laco kopen denk ik, of niet? (ik heb wel de kennis en het gereedschap om dit te doen.)

Zo, het is me nogal een lap tekst geworden zie ik :sunglasses: Ik hoor graag wat jullie ervan denken! Hopelijk kunnen jullie mij advies of tips geven. :smiley:

Met vriendelijke groet,

Mick Mooren

Als je 17 bent zou ik me niet in “schulden” steken om een Flieger te kopen.
Ik had er eentje te koop, maar die is nu vandaag verkocht.

Staar je niet blind op het “Zwitserse” - dat kan je later nog altijd kopen.
Laco is zeker niet slecht - met Miyota is absoluut niets mis hoor.

Als de look je echt bevalt kan je later nog steeds sparen voor een Stowa, of het nec plus ultra, de IWC

just my 2 eurocents :wink:

PB send :wink:

Marc, bedankt voor je advies.
Ik vind de geschiedenis van een horlogemerk persoonlijk best belangrijk voor het draagplezier dat ik ervan heb. En dat Zwitserse is voor mij min of meer iets esthetisch denk ik…

Ik vond dit op internet: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?p=2028931 Zoiets had ik dus ook in gedachte…