Ik wil een Squale!

Nog niet zo lang geleden poste Marco-T een plaatje van zijn Squale in mijn “post je blauwe dials” topic. Ik werd er even stil van want ik vond hem geweldig. Ik ben nog altijd op zoek naar een aprte duiker die je niet veel ziet en was van plan om te gaan sparen voor een Doxa. Deze schrap ik echter van mijn lijst want ik wil een Squale!
Wat een mooie modellen zijn er te vinden zeg.

Ik twijfel nog een beetje welke ik zou nemen. Waarschijnlijk ga ik voor deze.

Maar een NOS Eagle Star is ook wel erg gaaf. Met gebold plexi erop is dat toch een geweldig horloge.

Zijn er nog leden die een Squale in de collectie hebben? Zo ja post hem dan even. Ook zou ik graag ervaringen horen.
In de tussentijd ga ik sparen. :wink:

Squale was altijd al bekend om de productie voor anderen. LE2011 misschien???

Menno

thieuster Schreef:

Squale was altijd al bekend om de productie voor
anderen. LE2011 misschien???

Menno

Dat zou heel erg gaaf zijn…

dreski Schreef:

thieuster Schreef:


Squale was altijd al bekend om de productie
voor
anderen. LE2011 misschien???

Menno

Dat zou heel erg gaaf zijn…

Heel heel erg gaaf!!!

Even wat concreter: de laatste Squale die je toont heeft de fameuze kast van o.a. de Blancpain Fifty Fathoms Bund. Dat maakt 'm natuurlijk wel extra leuk. Helaas heeft Squale momenteel wel eens de neiging om ook de smalle oranje minutenwijzer te gebruiken en niet de dikke zoals die op de Eagle Star. Ik weet niet of we daar invloed op zouden kunnen hebben.

Overigens vind ik de blauwe die je laat zien ook heel mooi. Ik herinner me iets over een bijzondere bezel (acryl?)

Hier een foto van mijn -reeds verkochte- Berios Squale:

en het bolle glas:

De bezel van de blauwe die ik poste is van bakeliet.

dat zij-shotje is wel überg*@l :slight_smile:

Ja ik heb / had er eentje, een middenmaatje die nu door dochterlief wordt gedragen.
Een Berios, met op de achterkant “Squale”.
Dezelfde werd ook onder de naam van Squale zelf uitgebracht (zie onderste foto).



Wit is ook vet!

http://www.horusdiamond.com/com/wp-content/uploads/2009/09/tiger-3.jpg

Henrik zat ook goed in de Squale-materie!

De witte die door frenk wordt gelinkt vind ik wat minder… Die bezel is wel erg breed,

zien er inderdaad erg goed uit, helaas kan ik je niet van informatie voozien

IMG]http://i866.photobucket

M.C. Schreef:

Sorrie Foutje.
Ik heb deze nog ergens liggen

Om eerlijk te zijn is de kast die je als eerste liet zien de reden waardoor ik verder ben gaan kijken bij Squale.

De 50Atmos (model 1521) was 41 mm en binnen no-time uitverkocht :frowning:

Uiteindelijk ben ik bij het kleinere model de 30Atmos (modelnr. 1515) uitgekomen omdat ik de kobaltblauwe schakering op wijzerplaat schitterend vond. De kleur komt trouwens terug in de bezelinsert welke met een acryl-laag is afgedekt.

Het kleinere model is zonder kroon slechts 36 mm breed en alhoewel dit mij prima bevalt en bovendien in de vintage stijl van de jaren 70 past (mijne is nl. NOS), zullen de meeste dit te klein vinden.

Wellicht zou de 1553 met cushion vorm (38 mm) een alternatief zijn

Daarnaast heb je de professional modellen (101Atmos) met een diameter van 43 mm, maar die vind ik persoonlijk veel te duur.

Hallo mcfr,bedankt voor het plaatsen,blijkbaar doe ik iets fout,geen idee wat.

Prachtig merk he?

Was al een tijd aan het kijken naar een PVD 1521 en vorige week gewoon de knoop doorgehakt en op eBay eentje gekocht.
Echt een heerlijke klok die supercomfortabel draagt. Niet té zwaar, maar ook niet licht en mooie matte PVD laag.

Ik was niet echt onder de indruk van de bijgeleverde Proplof band, dus meteen de band van m’n Marathon SAR eraan gehangen:

Mooie klokkies zeg die Squales. Maarre ik stoor me aan dat merkje boven de s waarom niet in het midden? :frowning:
Super irritant en storend.

Met vriendelijke groet,
Patrick

patrick1972 Schreef:

Mooie klokkies zeg die Squales. Maarre ik stoor me
aan dat merkje boven de s waarom niet in het
midden? :frowning:
Super irritant en storend.

Met vriendelijke groet,
Patrick

Viel mij ook meteen op! :slight_smile:

Bidle Schreef:

patrick1972 Schreef:


Mooie klokkies zeg die Squales. Maarre ik stoor
me
aan dat merkje boven de s waarom niet in het
midden? :frowning:
Super irritant en storend.

Met vriendelijke groet,
Patrick

Viel mij ook meteen op! :slight_smile:

Is dat merkje niet weer als het ware de ‘staart’ van de haai?

Klopt. Mijn “collectie”:

Met dieptemeter in het glas.

Deze (weet eigenlijk niet zeker of ik deze nog heb 8-)) is inmiddels opgeknapt:

en deze heb ik wel verkocht:

Em ergens heb ik het idee dat ik er minimaal nog een heb, maar dat zou ik moeten uitzoeken.