Ik wil een tag heuer kopen is dit een echte?

Hallo,

Ik ben opzoek naar een tag heuer horloge. Nu kan ik via via eentje krijgen voor 400 euro. Hij beweerd dat het een echte is. Nu heb ik niet zoveel verstand hoe een uurwerk er precies uit hoort te zien dus vraag ik me af of jullie mij kunnen helpen.
Het gaat om een Jm Fangio.

ik kan alleen zegen dat het me opvalt dat en “50 meters” achterop staat, op de rand rondom het glas.
Kijk hier maar. Op internet staat vrij vaak “100 meters”.
http://www.google.nl/imgres?q=tag+heuer+carrera+back&um=1&hl=nl&client=safari&sa=N&rls=en&biw=2561&bih=1233&tbm=isch&tbnid=obViIbVrIhRV6M:&imgrefurl=http://thesuperduperdopelife.blogspot.com/2010/12/tag-heuer-carrera-calibre-1887.html&docid=vr-0_ZivKgW56M&imgurl=http://3.bp.blogspot.com/BMft3rvIu6w/TRyZ4fIElcI/AAAAAAAAHcs/AdN0wzUkeu4/s1600/tag-heuer-carrera-calibre-1887-3.jpg&w=620&h=413&ei=H3CaT7PVHIf-gbcytSdDw&zoom=1&iact=rc&dur=412&sig=105411544395548355760&page=1&tbnh=90&tbnw=135&start=0&ndsp=138&ved=1t:429,r:17,s:0,i:100&tx=71&ty=60

Nu weet ik niet of dit veel zegt hoor.
Ik vind het trouwens wel erg goedkoop, dus ik zou even uitkijken en wachten totdat mensen die er verstand van hebben zich melden.

Groeten,
koen

Klinkt te mooi om waar te zijn.

Laat ik het zo zeggen voor 249 dollar heb je een replica. Een echte tweedehandse zou ruim over de duizend gaan. 400 euro is onrealistisch voor zowel nep als echt.

Zie Marnix… als het te mooi is om waar te zijn… En vraag anders aan de verkoper of je met hem langs een juwelier mag ter controle… :slight_smile: :slight_smile:

Ik heb er ook niet genoeg verstand van om wat zinnigs over de foto’s te zeggen, buiten te goedkoop. Wat je wel kan nagaan is of deze foto’s wel van het aangeboden exemplaar zijn door te kijken of je ze niet ergens anders tegenkomt op internet.

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben het helemaal met jullie eens. Van die Tag Heuer zijn 4000 exemplaren dacht ik, dus best wel exclusief. Die prijs is eigenlijk veel te laag. Ik heb ook al gezocht of er bij iemand zo’n horloge is gestolen maar heb niks kunnen vinden.

Maar ik mag het horloge komen bekijken en degene beweerd dat het om een originele klok gaat. Dat doet mij juist twijfelen, aangezien je heel sterk in je schoenen moet staan om bij hoog en laag te gaan beweren om je nep horloges als echt durft te verkopen (lijkt mij).

Ik heb nog informatie erbij en het uurwerk is een sellita sw500. Klopt dat?

Heb zojuist gemaild met de vraag of we gezamenlijk naar de juwelier kunnen :slight_smile:

Ben benieuwd.

Bedankt voor de snelle reacties en hulp!

Met vriendelijke groeten,
Jeroen

ik heb een mail gekregen:

die mailtjes krijg ik iedere dag de juwelier hier achter kent me nu heel goed namelijk weet u wel het verschil tussen een replica en een originele weet u wel waar u over praat een originele zit een kaliber 16 uurwerk met werken de stopwatch dat zit niet in een replica daar werkt alleen het uurwerkje en kan je de grote seconde wijzer niet van stil laten staan en de minuten staan op de 12 de seconde op de 9
en de uren op de 6 dan praat je over origineel als je deze klok koopt moet je weten dat er dat uurwerk in zit en er zijn wel goed replica s
die werken met een stopwatch maar daar zit een batterij in ik denk dat je gewoon even je goed moet laten informeren wat je wilt
ik ben heel goed koop ik kan er ook 1600 euro voor vragen maar ik ben geld nodig want ben ziek en heb geen werk
je hebt mijn adres je kan altijd komen het is aan je zelf wat u wilt
ik heb meerdere originele klokken dus als u echt serieus bent komt u gewoon

Jeroen199 Schreef:

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben het helemaal
met jullie eens. Van die Tag Heuer zijn 4000
exemplaren dacht ik, dus best wel exclusief. Die
prijs is eigenlijk veel te laag. Ik heb ook al
gezocht of er bij iemand zo’n horloge is gestolen
maar heb niks kunnen vinden.

Maar ik mag het horloge komen bekijken en degene
beweerd dat het om een originele klok gaat. Dat
doet mij juist twijfelen, aangezien je heel sterk
in je schoenen moet staan om bij hoog en laag te
gaan beweren om je nep horloges als echt durft te
verkopen (lijkt mij).

Ik heb nog informatie erbij en het uurwerk is een
sellita sw500. Klopt dat?

Heb zojuist gemaild met de vraag of we gezamenlijk
naar de juwelier kunnen :slight_smile:

Ben benieuwd.

Bedankt voor de snelle reacties en hulp!

Jeroen

Hier zo een nepperd. Niet om het te promoten, maar ter illustratie.

Moet wel zeggen dat ook de afwerking steeds beter wordt nu ze Aziatische ETA e.a. klonen erin stoppen.

En als er 4000 van gemaakt zijn is dat mooi, moet je eens vragen welk nummer ie heeft. Vermoed dat er meer mensen hetzelfde nummer hebben…
Ook een reden dat de namakers het nummer afdekken.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

ik word altijd heel zenuwachtig van mensen die mailtjes sturen die ik bijna niet kan lezen omdat er geen punten en komma’s gebruik worden en ook geen hoofdletters wat natuurlijk te maken heeft met het feit dat er geen punten gebruikt worden want waarom zou je immers een nieuwe zin met een hoofdletter beginnen als je de vorige zin niet goed afsluit met een punt het maakt wel dat het geheel hartstikke warrig overkomt wat het vertrouwen niet ten goede komt helemaal als je dat combineert met zo’n vaag ziekteverhaal
kijk al hij nou zou zeggen dat hij dringend geld nodig heeft voor een nieuw toetsenbord omdat sommige toetsen het niet meer doen dan zou ik het nog kunnen begrijpen maar voor nu zeg ik lekker laten zitten

Lijkt wel of de verkoper met vertaalprogramma werkt gelet op zijn antwoord. Finger weg!

dmc Schreef:

ik word altijd heel zenuwachtig van mensen die
mailtjes sturen die ik bijna niet kan lezen omdat
er geen punten en komma’s gebruik worden en ook
geen hoofdletters wat natuurlijk te maken heeft
met het feit dat er geen punten gebruikt worden
want waarom zou je immers een nieuwe zin met een
hoofdletter beginnen als je de vorige zin niet
goed afsluit met een punt het maakt wel dat het
geheel hartstikke warrig overkomt wat het
vertrouwen niet ten goede komt helemaal als je dat
combineert met zo’n vaag ziekteverhaal
kijk al hij nou zou zeggen dat hij dringend geld
nodig heeft voor een nieuw toetsenbord omdat
sommige toetsen het niet meer doen dan zou ik het
nog kunnen begrijpen maar voor nu zeg ik lekker
laten zitten

(:smiley:

Eens met voorgaande reactie’s, blijft echter vreemd dat je bij hem thuis mag langskomen. Met voor hem het risico dat hij een kenner treft;)

Kijkend naar het verhaal, de prijs, en zijn spelling (al zal dat wel een vooroordeel zijn) is de kans nihil dat je hier met een echte te maken hebt.

Ik heb dat spellings-vooroordeel ook nogal snel. Schijnt evenwel op Marktplaats meer regel dan uitzondering te zijn.

Laatst een oude fiets (20 EURO) gegund aan het mailtje zonder spelfouten. Die heb je om een of andere reden toch liever aan de deur…

Naar mijn ervaring zijn mensen die bij vragen het hardst ‘verongelijkt’ doen - en jou meteen vragen of je wel verstand hebt van horloges - diegenen zijn die je moet wantrouwen.

Ja of hij heeft t geluk dat hij iemand zoals mij treft want ik heb er de balle verstand van. Iemand misschien die een paar tientjes wil verdienen? En in de kop van Noord Holland woont? En verstand van zaken heeft? Kijk ik ben ook nog maar 20 en ik wil graag een originele maar als ik 350 euro voor een nepper geef dan voel ik me wel zwaar kut. Op dit moment vind ik het iets te gek om een splinternieuwe te gaan kopen, dat is voor mij gewoon erg veel geld. Daarom wil ik eerst een tweedehands kopen oid. Ik ben helemaal weg van de Tag Heuer horloges, vooral de carrera’s. Ik heb zelf een neppert gehad maar dat glas zit al onder de krassen en er is een klokje kapot, dus dat is gewoon bende. Daarom wil ik nu een originele.

Ik heb trouwens wel een plaatje gevonden van een “echte” http://www.watchfinder.co.uk/Tag-Heuer/Carrera/CV201C.BA0786/000/item/9911

En daar staat ook 50 meter op. En dat opwind ding is ook hetzelfde. Ik heb de verkoper gevraagd welk nummer het van de 4000 heeft dus zal dat even afwachten. Is er een lijst welke nummers vooral voor namaak producten worden gebruikt?

Ik vind het allemaal ook maar een beetje raar die verhaaltjes, en vooral de spelling. Hoe komt iemand die amper kan schrijven aan zulke horloges?

Maarja straks is het wel een echte, dan kan ik mijn geluk niet op. Maar voordat ik 100 km ga rijden voor het horloge moet het wel duidelijk zin dat het om een originele gaat en hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen.

Nogmaals erg bedankt voor de reacties.

Jeroen

Nog iets vreemds is ook dat het allemaal via een vrouwennaam gaat, terwijl de persoon alleen mannenhorloges verkoopt. Ik heb gevraagd of ik een kenner mee mag nemen, ben zeer benieuwd naar de reactie.

Maar ik heb het adres al gekregen, dus het lijkt dat degene niks te verbergen heeft. Als ik op google maps kijk, lijkt het maar een klein rijtjeshuis. Maarja misschien heeft desbetreffend persoon wel echt problemen met geld en is de persoon echt van villawijk naar krantenwijk gegaan. Je weet 't nooit.

Of ben ik nu voor mijzelf de boel aan het goed praten?
Misschien wil ik het wel geloven terwijl 't nooit kan eigenlijk haha.

Ik zeg ook “niet doen”. De kans is groot dat dit mis gaat, gezien het horloge, de prijs en zijn reactie.

Ik zeg dit overigens niet om vervolgens mijn eigen horloge aan te prijzen, dat is wel geen Tag Heuer, maar wel een originele, een automaat en het ligt in jou prijsklasse.(:smiley:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,723402

Als je een echte originele Tag Heuer wil in deze serie ga je het niet redden met 400,- Voor 400,- koop je een Tag Heuer Quartz formule 1.

Ik heb overigens ook nog wel een Tag Heuer Professional Quartz te koop, maar als je interesse hebt moet je maar een PB sturen.

Zie dit overigens niet als een verkooppraatje, ik probeer alleen te helpen.

Groet,
Martin

Bedankt voor de reactie. MaPaLu bedankt voor het aanbod maar ik wil beslist een Tag Heuer. En die Formula 1 vind ik niet zo mooi. Ik wil echt graag een Carrera.

Maar ik heb weer een mail:

ik krijg iedere dag wel 20 van deze mailtjes en niemand is serieus en ik zit avonden zo maar te wachten voor niks .
u mag iedereen mee nemen dan weet u wat u koopt . als u wat koopt en het is ver uit de buurt kijk dan bij iemand die in de buurt woont dan hoeft u niet zo ver te rijden als u me niet vertrouwd moet je ook niks kopen zonde van je rit .
koop nooit een product waar je geen verstand van hebt nooit doen .
ik heb hier een hele dure originele tag heuer, en de handel is er uit de mensen hebben geen geld meer ,
jammer want dit is een koopje en een goede investering ,

Klinkt nu wel iets beter. Iemand die mij wil helpen hiermee? Een kenner in de buurt van de kop van Noord Holland? Al ben ik bang dat degene zegt dat ie nep is en vervolgens zelf terug komt haha xD

Mvg Jeroen