Kennen jullie dat gevoel? Dat je eigenlijk maar één horloge wilt.Ëén die je altijd draagt,waar je echt van houdt,waar je decennia lang lief en leed mee hebt gedeeld en die-net als jijzelf-deukjes en krasjes heeft opgelopen maar daar alleen maar mooier van is geworden?
Vriendelijke groet,
Maarten.
Ja, eigenlijk wel.
Mijn Rado is al 20 jaar oud en vanaf nieuw in mijn bezit.
Gekocht toen mijn zoon geboren werd dus ook een emotioneel klokje.
Draag hem zeer regelmatig en is eigenlijk de enige klok die ik nooit zal wegdoen.
Er zitten alleen geen krassen en butsen op maar dat is normaal bij deze modellen.
groetjes Lenno
Ik ken dat gevoel niet. Ik ken wel het gevoel dat ik wat minder horloges wil.
Yep,een rechthoekige zeer platte Seiko,ongeveer 30 jaar geleden van mijn echtgenote gekregen.
Doe hem regelmatig aan,ik blijf het een mooi horloge vinden.
Maar ik vind het ook leuk om te wisselen.
Groet Liga.
1 weet ik niet. Er zullen altijd een aantal horloges zijn die wegens emotionele waarde zullen blijven. Voor mij is de Sub 14060m toch wel de ultieme een-voor-alles-klok.
Ja ik ken dat gevoel. Ik heb dat met mijn (pas) 4 jaar oude seiko monster. Die gaat gewoon nooit meer weg en elk butsje of krasje vangt hij op voor me;)
Een horloge is eigenlijk een modeaccessoire. Ik kies het horloge van de dag altijd bij de rest van m’n kleding (of m’n kleding van de dag bij een horloge). Daarnaast heb ik altijd wel een favoriet die ik vaak draag, maar na verloop van tijd is een andere weer m’n favoriet; als ik een horloge te lang achter elkaar draag, ben ik hem echt wel even zat en verdwijnt ie voor een paar weken in m’n koffer. Natuurlijk ga je je na verloop van tijd hechten aan bepaalde horloges, maar elke dag hetzelfde horloge zou ik echt niet tof vinden.
Het idee is super. Maar ik wil gewoon wat afwisseling. Probeer het nu wel op max. 3 te houden. En dat lukt vrij aardig 
Edit: tiepfaut
lance_explorer Schreef:
Het idee is super. Maar ik wil gewoon wat
afwisseling. Probeer het nu wel op max. 3 te
houden. En dat lukt vrij aardigEdit: tiepfaut
Precies wat ik probeer,ik zit nu al een jaar op 5 klokjes en als ik er weer een koop verkoop ik er een.Was eerst 30,maar wil toch naar 1.
Ik vind het idee van je leven te delen/slijten met 1 horloge ook iets hebben, maar voor mij niet realistisch. Ik wil een beetje afwisseling en ik zou hartpijn hebben als ik een kostbaar horloge zou slopen of ernstig beschadigen door dagelijks gebruik.
Ik heb:
1 G-shock voor sporten en dingen die ik weet dat ze mijn horloge geen goed gaan doen,
1 Junghans Mega als dagelijkse beater (niet voldoende waterdicht om de G-shock te vervangen),
1 Omega Seamaster 300 professional voor het weekend of als ik er zin in heb,
1 vintage Seamaster die ik eerder af en toe bekijk en zelden aandoe,
enkele oude gebruikte horloges zonder batterij en 2 vintage horloges van mijn opa, gewoon om te koesteren.
Ik mis naar mijn gevoel nog:
1 mooi, meer gekleed horloge (type Grand Seiko Quartz of Omega Aqua Terra)
en 1 automaat (ik heb er namelijk nog nooit 1 gekocht) die veel kan hebben (type Kemmner Seahorse).
Ook ik wil afwisseling, ik ken enkel het gevoel dat ik weer een nieuw horloge wil vlak voor tijdens of net na een nieuwe aankoop.
Ik ben nog maar enkele maanden ‘verslaafd’ met de logische aankopen die ik zeker geen miskoop zou noemen maar die ik toch niet meer opnieuw zou doen.
Als ik lang genoeg forumlid ben gaan er zeker een stuk of zes-zeven in de verkoop, wil dit enkel via dit forum doen.
Heb ondertussen ondervonden dat ik wat fan aan het worden ben van Citizen, vier in mijn bezit en een vijfde komt deze week aan. Deze wil ik zeker houden, ik vindt ze prijs/kwaliteit geweldig.
Maar telkens ik denk dat ik uitgekocht ben kom ik weer wat tegen.
Ik wil na de verkoop gaan selecteren en er nog een bijkopen met het verkregen geld (+opleg).
Blijven dus bij mij.
Dagelijks - een Casio pro-trek prg250 en een Edifice edf1100
Daar tussenin - de Citizens (eind deze week dus vijf maar dat wordt moeilijk te houden, ik heb nog wat modellen die ik graag zou bezitten).
Het gelegenheidshorloge - de Tissot couturier met Valjoux
De vintage - de D - Duxot (doxa) deluxe duikertje uit 1972 NOS gekocht voor 75 euro en nog steeds verliefd op.
Moet er nog bijkomen. Omega seamaster - mijn graal.
In zijn leven kan een mens meer dan een liefde kennen nietwaar ?
Ergens geeft het waarschijnlijk wel rust. Alleen zou ik de rest ook missen. En dat geeft weer onrust 
Zie andere bericht - sorry
Ik heb nog niet zoveel klokjes als de meeste in dit forum, maar deze zou in aanmerking komen. Ik droeg 'm een jaar lang 2 à 3 dagen in de week als dresswatch, maar ik draag m nu eigenlijk ongemerkt steeds meer ook als ik thuis werk en zelfs in het weekend. Het is ook het enige horloge dat ik niet af doe s’nachts.
Alleen nog met wandelen of fietsen pak ik soms De Zeppelin (chrono) De Junkers automaat komt op zondag nog wel eens aan de beurt.
(foto Internet)
Ogenblik Schreef:
http://i145.photobucket.com/albums/r203/fotopostva
k/9ef1b96b5bdc6ce70c73cf536dde5cb6_zps4bd955e1.jpg
Stijlvolle klok (tu)
Nee 1 horloge wordt het niet voor mij.
Mijn ideale verzameling:
Echte mooie dikke duiker.
Nette duiker.
Daily Beater.(El Cheapo duiker)
Mooie Flieger.
Casual dresswatch.
Chique dresswatch.
Groeten.
Noel.
Ik ben zelf van 35 tot 3 terug gekomen…maar terug naar 1 wordt erg lastig denk ik.
ik heb met mijn vrouw afgesproken dat ik 1 vrouw heb en meerdere horloges.
andersom was evt. voor mij ook een optie, maar mocht niet van haar 
Ik denk dat je i.i.g. voor de goedkoopste oplossing hebt gekozen
Stony Schreef:
ik heb met mijn vrouw afgesproken dat ik 1 vrouw
heb en meerdere horloges.
andersom was evt. voor mij ook een optie, maar
mocht niet van haar