Ik wil me even voorstellen

Mag ik me even voorstellen.
Ik ben nieuw op forum. In het verleden wel vaak even gekeken maar weinig tijd toen.
Ik ben net de zestig gepasseerd dus in de kracht van mijn leven.
Ik kom uit brabant en ben wel al lang liefhebber maar geen kenner van horloges.
Mijn eerste horloge was een Seiko automatic (ong. 1973)die ik jarenlang gedragen heb en nog steeds in de la ligt.
Hierna lang een gebruikte Rolex gehad die weer van de hand gedaan want de band was totaal versleten.
Vervolgens een ingeruilde Breitling Quarz voor jaren gehad en die ook weer weggedaan.
Voor net heb ik ook lang een gouden Minerva Phoebes (7/100) special edition gehad maar die is verkocht aan een liefhebber uit Singapore.
Na is mijn dagelijkse klok een zeer degelijke en betrouwbare Citizen Ecodrive Nighthawk.
Voor het weekend en feesten en partijen ben ik de gelukkige bezitter van een gouden Paul Picot Atelier 1200 die op dit moment bij de horlogemaker ligt vanwege een opwind probleem.(na twee a drie dagen is de gangreserve leeg en staat hij stil).
Ik heb ook nog enkel ander minder interessante klokjes waarover later misschien meer.
Als laatste wil ik mijn Claude Meylan even melden. Valle de Joux Witgoud automatic, glasbodem, 5mm dik, diameter 33mm, Nine jewels, Cal.1200.
Meer weet ik hierover niet en van de fabriek krijg ik geen reactie hierover. Dus als iemand mij hierover iets meer kan vertellen,graag.
Nu ik wat meer tijd heb zal ik zeker een regelmatige bezoeker zijn van het HF.

9 likes

Welkom!!! We zijn trouwens dol op foto’s hier!!! Dus kom maar doorrrrrrr…:wink:

5 likes

Welkom!

Er zijn nog wat forum leden geboren in 1973 en op zoek naar een mooie klok uit dat jaar…

Leuke nickname trouwens! Toch geen zware drinker? :innocent:

1 like

Ooglijder. (veel huilen)

1 like

Welkom op het forum! Zo te lezen heb je enkele modellen van niet vaak op dit forum geziene horlogemerken. Erg benieuwd naar de foto’s inderdaad :wink:

Veel plezier hier!

1 like

Fotos komen eraan morgen. Moet nog even zoeken.

1 like

Welkom roodoog!!

Welkom op dit mooie forum :wink:

hier alvast een van de Minerva. De rode cirkeltjes zijn puntjes op de wijzerplaat die later vervangen is.

Minerva Phoebes

14 likes

Godnondesodeju wat een plaatje is dit.

1 like

Van harte welkom, wat een binnenkomer die MInerva :grinning:

1 like

Ikheb hem reeds lang geleden verkocht want het was een handopwinder en ik ben voor energiebesparing!

1 like

Welkom op het forum!

Mooie horloges heb je zien komen en gaan. Ben zeer benieuwd naar de foto’s!

1 like

Welkom, en veel plezier! Mooie collectie!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op HF en veel plezier gewenst .

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op het forum en veel leesplezier :wink:

1 like