Ik wil mijn collectie verbreden. De 'Diepte' in. Zou een blumo passen?

Hallo iedereen.

Ik wil eens wat anders dan wat ik nu heb. De volgende aanwinst zal een duiker worden.

Nu weet ik dat de Seiko Sumo hier nogal hoog aangeschreven staat, maar ik twijfel of ik die kan hebben qua maat. Heb voor t gemak een foto bijgevoegd waar ik de Swatch sistem 51 om heb.

Als jullie van mening zijn van ‘dat kan echt niet. Die word veel te groot’ graag alternatieven gehad wat mij wel zou kunnen passen :-).

De nieuwe ’ Turtle’s van Seiko zijn volgens mij ook even groot als de Sumo’s?

Budget: Max zoiets als de Seiko Blumo (Pakweg €550)
Voor de rest niet echt wensen maar voorkeur naar blauwe wijzerplaat
Voorkeur automaat, al vind ik bijvoorbeeld de Citizen met ecodrive ook wel apart

Mijn Swatch

De citizen

Hoi, ook ik twijfelde aan de grootte van een sumo met mijn 17cm pols. Maar toen ik 'm om had was het prima! Hij zit echt goed en draagt niet groot.

Of een “lugloze” Seiko Tuna ?

Wat is je polsomtrek? Zelf zit ik ook rond de 17,5 sumo draagt prima

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik zou een sumo echt leuk vinden als opstap van mijn skx007, maar ik vrees ook dat ik de maat niet kan hebben. Ik vind de skx qua maat perfect, en een paar mm te veel is bij mij al snel een afknapper. Mijn omtrek is 17cm.

Hier ook een omtrek van 17cm. Kan best!

De sumo valt voor zijn grootte echt heel bescheiden om de pols. Mijn Steinhart OVM (42mm) draagt breder, vooral door de vlakke lugs.

Ik heb de laatste maanden veel (duurdere) horloges om en vast gehad, maar de sumo blijft bij de beste horen. Voor het geld heb ik nog niks gevonden wat qua afwerking en uitstraling in de buurt komt.

Volgens mij nog dunner. Schat zo rond de 16cm. Heb echt hele dunne polsjes

Ik heb de dunste!! Tuna past prima en een Sumo, ooit op een meeting gepast ging ook best.

Tuna past beter door? Lugloos ontwerp? En hoe dun zijn je polsen @malus65?

Ik zou zeggen een certina ds action diver.

Voor de automaat 780 euro dus even doorsparen, is 43mm maar draagt kleiner.
Bij de quartz 410 euro houd je geld over en deze is 41mm

Veel succes met je keuze !!! :+1:

2 likes

Er staat een mooie Tissot Seastar 660 te koop alhier, ik heb zelf de seastar 1000.
Allebei een mooie maat.
De mijne is trouwens niet te koop.
T.K. Tissot Seastar 660 (mooiere, vorige model) ONGEDRAGEN!

Groetjes Lenno

1 like

Ik heb zowel de Citizen als de Blumo in mijn collectie. De Blumo lijkt door de kastvorm een beetje in je pols “weg te zakken” en oogt daarmee veel minder fors dan zijn afmetingen doen vermoeden. De vorm van de kast volgt ook je polsvorm waardoor het draagcomfort nog verder toeneemt.

De Citizen is echt een flinke slag kleiner en draagt ook kleiner. Wel een heel erg fraai horloge, misschien wel een toekomstige klassieker. De prijs is zodanig dat je je wellicht kunt permitteren om de Citizen er naast te kopen :wink:

Net wat Bowties al aanstipte, is de Blumo best value for money in haar prijsklasse. Zeker als je er (bol) saffierglas in laat plaatsen, wordt het een zeldzaam fraai klokje.

Succes met jouw keuze!

1 like

In welke hoek van t land woon je @ SuperC, ik in t noorden des landes dus weet niet of dat makkelijk is en hoe oud is de Blumo? heb je mss een foto? :smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

misschien een Armida A1? 42mm, automaat en prijstechnisch ruim binnen het budget.
keuze uit 2 dials in blauw sunburst en mat.

Polsomtrek is ongeveer 17 cm. Moet kunnen dus?

Jup, gewoon kopen, sumo is mijn daily beater fijne klok :slight_smile:

Hahah. Tsja ik til t over de kerst heen. Wat voor kleur heb je?