Ik wil nieuwe LUME bolletjes... hoe,wat,waar?

Beste horloge vriendjes.

Mijn Breitling chronomat is bij de laatste service bij Breitling prachtig zgan terug gekomen, klasse.
1 ding doen ze niet, de lume bolletjes vernieuwen. Of je moet er een nieuwe plaat in doen (ook nog een optie uiteraard)

Nu wil ik eigenlijk die lume bolletjes vernieuwd hebben zodat het werkelijk een “nieuw” exemplaar lijkt te zijn.

Hoe pak je dit aan? Welke risico’s loop mijn horloge met dit soort werkzaamheden?
Bij wie laat je zoiets doen, wie is hier ECHT goed in?
Ik wil het horloge niet op de post doen, dus moet wel binnen 1tank benzine qua afstand zitten zullen we maar zeggen.

Kom maar op met de tips betreffende dit voor mij vraagstuk?
Linkjes zijn welkom, ervaringen zijn welkom, namen zijn welkom en evt linkjes naar een nieuwe plaat met prachtige lume bolletjes zijn ook welkom.

Helpen jullie mij mee?

Dank u alle!



3 likes

Ik heb geen idee dus ik kan je niet adviseren
Wel wilde ik opmerken dat het inderdaad nu een beetje misstaat: de nieuwe wijzerset (?) en die oude lumebolletjes op de markers. Vreemd ook dat die zwart (?) geworden zijn. Is dit niet ‘gewoon’ schoon te maken?
Ps. Dit is wel een échte ‘Breitling’-breitling :grimacing::grin:

3 likes

Nieuwe plaat doen denk ik… je krijgt dat nooit zo mooi terug als iemand dat handmatig zelf doet…

1 like

James Hyman. Je kan hem op IG vinden als thealchemistrelumer. Beste in het vak.

Zit in de UK dus wel opsturen. Prijs moet je om en bij de 100-150 euro rekenen all in.

2 likes

Ik heb onlangs een nieuwe plaat in mijn Breitling Aerospace gekregen voor 250 euro, gewoon officieel, dat zou ik dan altijd eerder doen dan iemand laten relumen voor dat bedrag honder minder (mits nog leverbaar natuurlijk).

3 likes

Dit zie je bij al de Breitling platen van deze leeftijd.
Niks bijzonders dus.
In het echt zie je het echt alleen als je er de aandacht flink opzet.
Valt dus totaal niet op gelukkig.

Als dat alles is is dat idd zeker het overwegen waard, eens een mailtje aan wagen.

Mijn dank is groots, deze houden we zeker als optie.
De afstand heb ik liever niet, maar “beste in het vak” heb ik maar wat graag!

1 like