Ik wil ook een Rus

Met al die top klokken in je collectie ga je denk ik wel schrikken van de kwaliteit…

ik zou aan dergelijke klokjes niet te veel geld uitgeven

Ik heb misschien wel dertig van deze oudere Russen.
Je mag geheel vrijblijvend komen kijken en vergelijken (omgeving Amsterdam)
In principe zijn ze niet te koop: het is deel van mijn verzameling, maar wie weet kan ik er eentje laten gaan.

André

Hi Andre,

Dat lijkt me leuk.
Voor nu een vraag. Hoe weet je of een Vostok van voor 1991 is? Soms is de caseback genummerd. Daar zijn ze een keer mee opgehouden.
Weet jij wanneer dat was?

Gr Robin

Dat soort details is mij niet bekend, voornamelijk omdat ik het ook niet zo belangrijk vind.
Bij een aantal staat er CCCP op de wijzerplaat anderen geen landaanduiding, soms ook POCCNN.
Het schijnt wel zo te zijn dat ze rond 1990 zijn gestopt met een nummer op de caseback?
Anderen op dit forum weten daar meer van.

Vostok Europe, zijn strikt genomen géén Russen. Het bedrijf komt uit Litouwen.

O, bummer…
Maar er is ook nog een KGB Vostok onderweg voor 38,-. Daar kon ik geen nee tegen zeggen.

Lol :smile: :smile: :smile:

Ik zal met interesse kijken als deze beschikbaar komt :smile:

1 like

Lol, hebberd;-)

Vostok, knappe klok voor een prikkie! :slight_smile:

Gefelicuiteerd, goede deal!

Echt geweldige horloges. Ik heb een leuke Amphibia met net een nieuw bandje erop. Leuk kleurtje voor de zomer: @Zbignjew, hij is binnen hoor.

3 likes

Helemaal top! Bandje staat m goed.

Ik wist niet eens dat er amphibia’s met die lug0breedte waren joh. Die van mij moet het doen met een schamele 18mm :stuck_out_tongue:

Dat zijn volgens mij de zogenaamde 120 modellen.

Hebben deze dan wel een ratelende lunette of ook een frictie lunette zoals de oude amphibia’s?

Frictie

1 like

Nee, dit is een 710. Daarnaast hebben de 090 en 100 en 110 kasten ook een 22mm bandaanzet

1 like

Volgens de CHISTOPOLCITY site is de 710 18mm. 090 en 100 en 110 idd 22mm maar ook de 120 modellen.

Dan hebben ze de 710 en 120 gewisseld, de rest klopt namelijk wel :stuck_out_tongue:

Ik heb vandaag een 710 (zogenaamde ministry kast) om en hij is echt 22mm…

3 likes

Dat zou kunnen ik Quote ook maar wat de site aangeeft :smile: Heb zelf een 18mm Amphibia en 20mm Komandirskie. Mooi model trouwens :+1:

1 like

Ik blijf die Radio Room modellen leuk vinden, heb zelf deze variant;
Is een 110-kast met 22mm bandaanzet idd
(plaatje web, zal zelf binnenkort eens foto’s maken)