Ik wil ook een Rus

Deze is echt tof inderdaad. Vooral als je snapt waarom die rode en roze vlakken er zijn.

Ik had op ebay een nos op het oog met doosje en factuur. Uit Soviet tijd. Helaas niet genoeg geboden.
Deze ging dus voor 203 dollar weg…

Ja die oude Radiorooms zijn flink duurder dan een nieuwe!

Alles wat ik denk te weten is dat deze oorspronkelijk bij de Russische marine in de radiokamers werden gebruikt door de telegrafisten (denk dat ze genoemd werden… :flushed:) als hulpmiddel bij pauzes in de morse-boodschappen.Ik hoor graag meer details!

Ik heb me er de afgelopen dagen in verdiept.
Je hebt gelijk dat die vlakken er zijn met als reden dat op die momenten in het uur noodsignalen van schepen ontvangen kunnen worden. Maar dit ging om scheepsklokken, niet horloges.

Hier is een leuk stukje

Ha! Dat was die van Dolle Dolf zeker :smiley: Die had er ook nog flink wat verzendkosten op geplakt en daarnaast het risico op kosten bij invoer. Dat had een hele dure radioroom geweest…

Deze zou ik ook nog graag willen, maar het feit dat hij alleen in 110 kast wordt verkocht heeft me ervan weerhouden. Het is het enige kasttype dat me niet bevalt.

Haha inderdaad!
Jij had die dus ook gezien. Was wel mooi hé?

Yup, ik heb al een originele RR maar blijf met een schuin oog naar de veilingen kijken of er niet eentje door iedereen over het hoofd gezien wordt…helaas gebeurt dat niet, alle goede exemplaren gaan voor forse bedragen weg :heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

Zaten we dus allemaal naar dezelfde RR te kijken :grin:, Heb maar niet geboden anders heb ik straks niet genoeg in het potje voor het 300m project horloge.

Welk horloge is dat dan?
Een Smp?

Dat is dit project. http://forums.watchuseek.com/f10/nvch-30-reissue-watch-ru-w-meranom-1083643.html

Daarnaast loopt ook dit interessante project, deze gaat in productie nadat de 300m is afgerond. http://forums.watchuseek.com/f10/vostok-2416-compressor-case-941521.html

Het is even zoeken naar de twee designs, maar inderdaad Nice.

Eerste Rus is binnen. Kwam uit Ukraine, haha.
Een Vostok, KGB. Met bruine plaat. Ziet er best oud uit, maar denk niet van de cccp tijd.

Eerste indruk is wiebelig… Ik had me voorbereid op mindere kwaliteit. Maar als ik de kroon na gelijkstellen weer indruk, voel ik geneens de klik dat hij weer goed zit. Bij het inschroeven van de kroon draait het uurwerkje nog wat mee, haha.
Maar voor 35 euro ben ik er heel blij mee hoor!
Gaat morgen om de pols voor Donderusdag.

3 likes

leuk :slight_smile:

Mooi hoor! Aan dat wiebelige moet je inderdaad even wennen maar het functioneert allemaal prima zo.

Zo!! Deze is net binnen! Uniform zonder emblemen! Dat moet toch een Rus zijn, toch…?

imitatie Pam???
:smiley:

Getat, overgenomen van een sympathiek forumlid.

aan die Getat is toch niets Russisch?

Gejat?

1 like