Ik wist dat hij ergens moest liggen, maar waar?

Voor mij een mooi verhaal en dit wil ik graag met jullie delen.
Ik wist dat ik ooit, ongeveer dertig jaar geleden, mijn eerste vintage horloge heb gekocht, maar door mijn hectische levensstijl de afgelopen 28 jaar ben ik hem uit het oog verloren, zeg maar kwijt geraakt.
Nu is mijn vrouw het huis weer eens aan het reorganiseren en in een klein doosje zat mijn eerste officiële vintage aankoop, fantastisch!
Alhoewel ik nu vooral vintage rolex en vintage tudor verzamel, komt deze toch ook echt in mijn horloge kist te zitten of hij daar blijft zal de toekomst uitwijzen.
Ik weet er niet veel van af, is namelijk niet mijn specialiteit, maar ALLE input is welkom, zoals bouwjaar, uurwerk etc.

Bedankt voor het lezen.

16 likes

Waarschijnlijk jaren '40, Landeron cal. 48. Titus is geen onbekend merk in die periode. Kast zegt 18K en dat is aannemelijk. Centrale secondenteller in rood lijkt me niet origineel, maar wie dat nog met zekerheid na kan gaan… :wink: Leuk ding!

3 likes

Mooi!Dank je.
Nog meer foto’s.

1 like

PeterLC geeft denk ik al heel wat info in de goede richting. Tevens denk ik dat de kroon ook niet meer origineel is. Deze waren imo veel platter. Mooie terug’vondst’!

2 likes

Misschien een foto zonder deksel om zeker te zijn dat het een L48 is ? En of er inca is of niet.

2 likes

Mooie terugvondst inderdaad; een foto van het uurwerk zou het verhaal compleet maken. Veel plezier ermee!:smile:

1 like

Beeldschoon, naast het mooie terugvind-verhaal.

1 like

Mijn beste,

Heerlijk om te lezen en vooral ook om te zien!!
En ik zou zeggen “blijven opruimen”!!
Wie weet wat er nog allemaal boven water komt.:+1:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Hmm…

1 like

Dank jullie allemaal voor de leuke reacties!

Zeg dat wel, “Hmmm”, maar fantastische herinneringen. :stuck_out_tongue_closed_eyes: