Ik zal mij even voorstellen: ritmo

Ik heb even gewacht omdat ik moet wachten op een onderdeel van mijn laatste aanwinst. Ik wacht ook nog op een ander horloge waar nieuwe wijzers op moeten. Zodra ik het onderdeel heb dan zal ik mijn nieuwe aanwinst laten zien. Uiteraard ook die met de nieuwe wijzers.
Ik ben een man van bijna 63. Vroeger enorm actief geweest met horloges. Veel in mijn bezit gehad en een hele leuke tijd meegemaakt. Veel mensen leren kennen en kon daardoor leuke deals sluiten. In die tijd had je ook enkele forums waar ik wel is een leuk horloge kocht. Als ik daarop terugkijk dan kan ik concluderen dat ook ik enorm naïef was maar gelukkig nog nooit een fake gekocht.
In die periode kwamen er ladingen fakes op de markt en het was een kwestie van tijd totdat de eerste scam op forums bekend werden gemaakt. Dat was voor een groot forum funest. Jammer want het was een heerlijk forum.

Ik werd ziek en hoe raar het mag klinken de lol was er even van af. Dat even heeft dik 15 jaar geduurd maar ik kreeg weer last van het horlogevirus omdat ik heel toevallig in contact kwam met een oude juwelier die nog steeds met heel veel passie sprak over zijn vak. Ook hij heeft de nare dingen van het leven mogen meemaken in de vorm van gewelddadige overvallen. Desondanks heeft zijn zoon het overgenomen en is zijn bedrijf iets meer gaan richten op sieraden. Knap en heel veel respect hoe mensen met dit soort tegenslagen omgaan.

Mijn huidige horloge is een oude Zeno Moon die ik volgens mij ooit van Marley heb gekocht.
Lorica band voor de zomer erop gezet. Erg leuk dat oud worden, wat ik vroeger in enkele minuten voor elkaar kreeg is nu een soort dagbesteding geworden.

Voor de foto heb ik alles zo goed als mogelijk gelijk gezet maar ik loop wel een dag achter. :slight_smile:

Dit forum is enorm actief en tot nu toe leuke mensen.

Indien iemand nog een leuk adres heeft voor mooie aparte horlogebanden. Laat het mij weten.

85 likes

Welkom op het forum. Bedankt voor je mooie verhaal. :ok_hand:

Welkom. :slight_smile:

Welkom. Mooie Zeno. Veel plezier hier.

Welkom hier bij HF !

Welkom!!!

Welkom…:+1:
Marley…?

Welkom op het forum. Mooi hoor, die Zeno met moonphase!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom bij de club.

Marley Sayin

1 like

Welkom hier

Welkom en veel kijk en leesplezier gewenst hier.

Leuke combi :+1: en welkom :partying_face:

Welkom ,op het forum ,succes met je hervonden hobby !:+1:

Mooi verhaal en prachtige Zeno! Veel plezier op dit forum :+1:

Een goede introductie en een onwijs mooi horloge die Zeno!
Welkom

Hallo Ritmo je hebt de diepte van het leven ervaren. Het lijkt erop dat je er weer beter voorstaat. Fijn!
Hartelijk welkom en ik hoop dat je hier een goede tijd tegemoet gaat.
Mooi horloge toon je in je post.
Ik kijk uit naar je bijdragen!

Groetjes van Omanido

Wat een geweldig horloge, nooit van gehoord maar direct fan! Ook icm met de oranje band

1 like

Welkom op Horlogeforum! Mooi dat je weer enthousiast bent geworden voor de horlogehobby!
Wat betreft bandjes: veel mensen die ik ken kopen deze tegenwoordig op AliExpress. Enorm breed aanbod, voor heel lage prijzen en ook veel goede banden, die verdacht veel lijken op de duurdere banden. Maar dan zonder het merkje.