Ik zal mij even voorstellen

Welkom op het HF.

Welkom!

Vintage horloges hebben zo hun charme. Moderne horloges hebben zo weer hun praktische kanten, zoals saffierglas zodat je niet telkens krasje hoeft weg te poetsen, nieuwe pakkingen zodat ie zeker waterdicht Is, etc.

Ik weet niet of t voor je echt vintage moet wezen, of een vintage stijl mag hebben zoals een tissot visitatie (?)… Bedoel natuurlijk visodate

of hamilton liberty?

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/trend-watch/cabinet/ham/wa-ham-0424.jpg

welkom, wat je wel vaker hoort zijn mensen die gek zijn van techniek ook dol zijn op uurwerken. Blijkbaar geldt dat ook voor mensen die gek zijn op fototoestellen. Enfin welkom en verwacht je maar aan een stevige portie mooie foto’s op het forum.
Have fun en tracht de verslaving te weerstaan!

welkom!!!

Welkom.

Welkom op dit mooie forum! :smile:

Camera’s, horloges (en auto’s) als gemeenschappelijke interesse komt vaker voor.

Ik was eerst niet te porren voor een digitale camera, wilde alleen maar analoog, maar heb daarin nu helemaal de smaak te pakken.

Welkom en veel plezier hier!

Welkom op dit leuke forum @JapanCameraFan!
De hobby’s om horloges te verzamelen èn te dragen en een collectie (oude) analoge camera’s op te bouwen is een mooie combinatie. Zeker als je die camera’s ook nog echt gebruikt, zoals ik uit je postings begrijp. Voor het dagelijkse en snelle werk is een ‘digitaaltje’ natuurlijk prima, maar het is best een uitdaging om af en toe nog eens ouderwets met een fotorolletje - met de beperking van max 36 opnamen per cartridge - te werken en de fotonegatieven daarna te (laten) ontwikkelen en afdrukken.
Veel plezier gewenst hier en laat af en toe eens een mooie liefst horlogegerelateerde foto zien. Als het een analoge opname is zou het leuk zijn als je er bij vertelt welke camera en film je daarvoor hebt gebruikt.
Digitaal is ook goed hoor. Ik zelf fotografeer de laatste jaren eigenlijk uitsluitend digitaal en dat levert prima resultaten op. Ik ben al wat ouder en zie op tegen het ‘gedoe’ met chemicaliën en zo bij het zelf verwerken van analoge opnamen. Heb ik vroeger wel heel veel gedaan. En laten ontwikkelen en afdrukken is best een dure grap, vergeleken bij zo’n spotgoedkoop SD kaartje waar een paar duizend opnamen mee gemaakt kunnen worden. Bij mij liggen de oude Nikons en zelfs nog een antieke Leica dus gewoon in de (vitrine) kast, maar als verzameling van die ouwe dingen heb ik er toch nog veel plezier van.
Eerlijk gezegd is het maken van een opname met een digitale camera, vooral het maken van horloge foto’s in het ‘macrogebied’ wel een stuk eenvoudiger, zeker in de nabewerking. Vooral de mogelijkheid om direct digitaal te kunnen nabewerken en daarna soms gelijk te uploaden naar bijv. dit forum is plezierig. Maar af en toe verlang ik ook nog wel eens terug naar het stevige en lekker zware gevoel van mijn vroegere analoge Nikons.

Welkom op het forum!