Ik zal niet kunnen slapen deze nacht

Wat kan het leven toch mooi zijn jongens. Prachtig horloge. Zeker weten.

Met een pracht klok als deze slaap je komende nacht ook niet!
Gefeliciteerd, nu al bijna niet meer voor te stellen dat je hebt getwijfeld.

Prachtige klok! Hulde!

Van harte, heel erg leuk dat je nu je droomhorloge hebt weten te bemachtigen!

Ik ben sluimerend ook nog steeds een beetje aan het kijken naar een Sea Dweller, het is het mooiste Rolex horloge (imho). Maar ik val ook steeds voor goedkopere horloges en dan kom je nooit op het benodigde bedrag… :smiley:

Super gefeliciteerd !!!, hele mooie klok… ga daar maar eens rusting voor zitten en genieten… :~

heel veel draag plezier, en wel blijfen kijken waar je loopt… :+

Mooie horloge…

Nu hebben ze het veel over neppers op MP en Ebay en nu jij er een hebt gekocht bij een vertrouwd adres vroeg ik me af of dit (zie link) een nepper is of een echte…ik zou zo graag de verschillen willen zien tussen een echt merk horloge en een replica.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/219712650-rolex-sea-dweller-eta-movement-original-gas-escape-value.html

Nog veel plezier met je aanwinst en ben er maar zuinig op

Als ik op de link klik kom ik bij een peugeot advertentie???
gr Edward

opgelost

In dit geval geen echte.

De eerste weggevers:

ETA movement, dit zit niet in huidige rolex. Rolex maakt zijn movements zelf.
Er staat in de advertentie japanse en zwitserse kwaliteit. Rolex is alleen zwitsers. (Daarnaast is Chinese verkeerd geschreven).
De stickers/bescherming op de band is niet juist.
Op de huidige horloges gebruikt Rolex niet meer de hologram stickers om de echtheid te garanderen. Ze hebben nu met kleine puntjes een kroontje in het glas op de 6 uur positie gelaserd. Alleen goed te zien met een loep onder een bepaalde hoek. Dit kan schijnbaar nog niet goed nagemaakt worden. Soms wordt het gegraveerd, maar dat zie je meteen.
De minutenwijzer is te dik. De uurmarkeringen zijn te groot, zover ik kan zien van de foto.
Het schrift op de wijzerplaat is te groot, te dik, te grof. Vooral het kroontje en “Rolex”.
Zover ik kan zien op de foto is de finish niet zo mooi. Hij moet je echt tegemoet glimmen.
En ook nog geen enkel woord over aanwezigheid van doos, papieren of garantiebewijs.
Geen spoor van het rode en groen label.

Dit is tenminste wat ik meteen zag, echter ik sta ook nog maar in de voorportalen van de horlogekennis. Mocht ik fout zijn, verbeter me dan. Ik vind het niet zo erg om op mijn bek te gaan op dit forum, zolang we goedwillenden maar behoeden voor neppers.
Michel

Prachtig gezegt…

VOOR DEGENEN DIE HUN (TOEKOMSTIGE)AANKOOP WANTROUWEN

altijd open laten maken bij een AD

Zodra de woorden Japans of Chinees gebruik worden in een advertentie voor een Zwitsers horloge hoef je geen kenner te zijn om… vul maar in.

Ja ik snap dat de advertentie al veel dingen weggeeft en voor een leek zoals ik zal meestal de vuistregel van toepassing zijn dat als het te mooi is om waar te zijn het waarschijnlijk ook niet waar is…

Maar het gaat me eigenlijk om de waarneembare verschillen…de kenmerken zogezegd…

bv 2 foto`s langs elkaar…echt of nep
leuk onderwerp voor een forumquiz trouwens…"spot the fake"
dat verschillende kenners al op 1e blik al kunnen zien dat het niet klopt.
znappie?

Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst(tu) Het is echt een heel mooi horloge waar je je hele leven plezier van zal hebben.
En met of zonder ‘glasbubbel’, ik vind ze allebei prachtig (ervaringsdeskundige ‘mét’:D).

wrx Schreef:

Zover ik kan zien op de foto is de finish niet zo
mooi. Hij moet je echt tegemoet glimmen.

Inderdaad. Ik kwam een tijdje terug een man op mijn werk tegen waarvan ik op meters afstand kon zien dat hij een Submarines/Sea-Dweller droeg, puur omdat ze ontzettend glimmen.
Uiteraard een praatje met hem gemaakt en het betrof dus een Sea-Dweller. Hoewel ik Rolex niet zo’n interessant merk vind, kan ik die Sub en Sea ontzettend waarderen. Om maar te zwijgen over de perfecte afwerking.

RogierJ Schreef:

wrx Schreef:

Zover ik kan zien op de foto is de finish niet
zo
mooi. Hij moet je echt tegemoet glimmen.

Inderdaad. Ik kwam een tijdje terug een man op
mijn werk tegen waarvan ik op meters afstand kon
zien dat hij een Submariner/Sea-Dweller droeg,
puur omdat het ontzettend glom.
Uiteraard een praatje met hem gemaakt en het
betrof dus een Sea-Dweller. Hoewel ik Rolex niet
zo’n interessant merk vind, kan ik die Sub en Sea
ontzettend waarderen. Om maar te zwijgen over de
perfecte afwerking.