Ik zoek een Citizen reparateur of enthousiast

Hallo allen,

ik zoek een dame/heer die graag aan Citizen horloges werkt, aantal horlogemakers benaderd maar die zitten niet allemaal te wachten op Aziatische quartz horloges.

Ik heb een Citizen Promaster Aqualand I (circa 1995) er zitten 3 batterijen in, werkend weggelegd, nu na meer dan 7 jaar weer tegengekomen, bij batterijwissel weinig actie.
Batterijen waren niet lek. Zou graag weer zien dat ie loopt, digitaal deel werkt prima, wijzers niet. het is het originele 1e model met vrij groot geschroefde ovale bodem, niet de latere ronde schroefbodem.

Ik heb een Citizen Promaster Calibre 2100 (E210-T007058)(circa 2004), deze heeft mineraalglas wat serieus beschadigd is, zou hier graag ofwel nieuwe mineraalglas ofwel saffier in willen hebben. exact model AV0031-59E.
Heel af en toe blijft een van de pushers iets hangen, kunt gewoon terugtrekken maar, vroeger deed ie dat niet :slight_smile:

wie o wie is er zelf handig mee of weet degene die dat wel is.
alvast bedankt.

1 like

Misschien dat @Abel je de goede richting op kan helpen?

Dankjewel!

Stuur The Hands Of Time eens een mailtje!

1 like

Inderdaad is Jan-Bert behoorlijk kundig met Citizen. Hij heeft vroeger bij het service centrum van Stamm gewerkt.

3 likes

Precies! Hij is een ‘echte’ horlogemaker ipv een juwelier die batterijtjes vervangt. Hij heeft drie Citizen’s nieuw leven ingeblazen met een nieuwe accu, maar hij heeft ook weleens renovatieklussen van citizen oldies gedaan

1 like

Ondanks dat je geen ‘ding’ zoekt is dit wel een soort van “gezocht” topic, vandaar dat ik hem toch maar even verplaatst heb … misschien meer kans. :slight_smile:

1 like

klinkt goed, dank

klinkt als wat ik zoek, dank

Dit voelt als slavernij. Horlogemaker te koop gezocht.

Misschien was vintage, of Techniek & Reviews beter geweest.

1 like

Be my guest, Techniek is misschien ook wel oké?!
ik vond Algemeen niet zo passend en tja “ik zoek” in de titel dreef me hier naartoe. :wink:

Goudentijd.nu

Zit in Gouda en is een Citizen dealer en reperateur.

Gr. Martin.