Ik zoek een El Cheapo mechanische daily beater

Beste leden (genderneutraal),

Ik heb een aantal fijne mechanische klokjes en dat zijn automaten. Voor mijn dagelijkse bezigheden draag ik tot nog toe goedkope quartz klokjes. Heb daar nu 2 Casio’s voor en bevallen prima. Stuk is weg en pech.
Maar nu zag ik hier laatst al hele goedkope chinese automaten voorbij komen en als daily beater wil ook gewoon lekker mechanisch. Misschien een handopwindertje erbi voor de leuk. Het hoeft niet speciaal te zijn maar iets wat zeg max 50 euro kost en zonder pijn bij het vuil kan bij overlijden.

Iemand enig idee waar ik dat het beste kan zoeken? Of heb je wat leuks liggen wat je kwijt wilt?

Alvast bedankt voor de input!

1 like

FNGEEN! Heeft ondertussen een goede naam opgebouwd op t forum :joy:

5 likes

Vostok Komandirski. Toch wel een stuk beter dan de meeste Chinese uurwerken.
En zeker onder de 50 euro te vinden

3 likes

:joy:

In ieder geval beter dan best Lid, is al wat minder genderneutraal. :laughing:

12 likes

Slim, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die geëmancipeerde wijven hier op het forum.

:innocent:

Seiko SNK80x? 60 ekkies.

Tja, die fngeen zien er nog leuk uit op de foto’s.
Over die Vostok waarik nooit eerder naar gekeken dacht ik, ik wordt in de maling genomen…
Bij mijn eerste search kwam ik een shop waar ze niet onder de €400 komen. https://www.vostokeurope.nl/collectie/energia-rocket/

Ik zoek nog even verder en thanks voor de input

Voor 50 tot 70 euro heb je een Vostok Amphibia.
Stevige horloges met een aardig design.

3 likes

En voor 30 euro (ex verzendkosten) heb je een nieuwe Vostok Komandirski

Bijvoorbeeld deze http://www.ebay.com/itm/RUSSIAN-VOSTOK-MILITARY-KOMANDIRSKIE-WATCH-211398-NEW-/252601388526?epid=1928331567&hash=item3ad0374dee:g:RKIAAOSwB-1Y7bFK

3 likes

Bij Meranom.com:
Vostok Amphibia classic (€60)
Vostok Kommandirski Classic (€35?)

Of een Seiko vijfje (+/- €75) bij Monsterwatches.nl of besttime.nl

Met chinese uurwerken heb ik nog geen ervaring. Met Meranom en Monsterwatches wel, over beide dik tevreden. Mijn vijfje loopt beter, maar mijn Amphibia is onverwoestbaar.
Maar gebruik vooral ook de zoekfunctie hier.

Succes (en veel plezier) met de zoektocht!

3 likes

Vostok Amphibia! Hier de mijne… is niet te koop :sunglasses:

Kost inclusief verzenden en dit NATO bandje (in Nederland erbij gekocht)j ongeveer 100 Euro, vanuit de Ukraine :relaxed:

Edit: tweedehands te vinden op Ebay 40 tot 60 Euro.

3 likes

Budget beater; Seiko 5.

2 likes

Dacht ik ook meteen aan!

1 like

Vooruit, doe ik mee met de Russen. Basis Amphibia bij Meranom, 60 euro. Ander bandje horlogebandjes .nl 15 euro. Andere kroon Meranom 5. Euro. Bezel Amwatch 45 euro. Dus een leuk bouwpakket voor weinig. Waterdicht tot 200m en zeer robuust. Gebruik ze op de motor bijv. :wink:

3 likes

Een Vostok zie de link naar de advertentie in het blauwe deel

3 likes