Zoals de titel al zegt zoek een horloge wat in het donker nog goed en lang af te lezen is. Waarom? Ik ben werkzaam in de scheepvaart en tijdens de nacht hebben wij het op de brug volledig duister om goed naar buiten en op de radar te kunnen kijken. Ik zoek dus een horloge wat ik goed af kan lezen in het donker en die bovendien langere tijd afleesbaar blijft.
Wensenlijstje:
Stalen kast (in ieder geval geen kunststof/carbon etc.)
Het liefst een stalen band.
Budget is tot 750,-
Quartz of automaat e.d. maakt me niet veel uit.
Gelet op je beschrijving zou ik gaan voor een horloge waarbij gebruik wordt gemaakt van wijzers met buisjes tritiumgas. Deze hebben geen batterij nodig of hoeven niet opgeladen te worden.
Kijk maar eens bij www.traserh3.nl ,keuze zat. Er zijn nog meer merken die deze techniek toepassen.
Ik stem ook voor iets met GTLS-buisjes, zoals Traser. Gebruik deze ook iedere nacht.
Alleen 'n opmerking, het geeft niet véél licht, zoals een net opgeladen Monster.
Het is in het donker continu en werkelijk perfect afleesbaar, maar je kunt er niet de krant bij lezen ;). Maar dat was ook niet wat je wilde.
Zoals de titel al zegt zoek een horloge wat in het
donker nog goed en lang af te lezen is. Waarom? Ik
ben werkzaam in de scheepvaart en tijdens de nacht
hebben wij het op de brug volledig duister om goed
naar buiten en op de radar te kunnen kijken. Ik
zoek dus een horloge wat ik goed af kan lezen in
het donker en die bovendien langere tijd
afleesbaar blijft.
Wensenlijstje:
Stalen kast (in ieder geval geen kunststof/carbon
etc.)
Het liefst een stalen band.
Budget is tot 750,-
Quartz of automaat e.d. maakt me niet veel uit.
Graag hoor ik jullie suggesties.
Groet, jeffrey.
Als je nog iets meer wilt specificeren, zou je es het EHBO lijstje bij kunnen pakken. Even zoekfunctie gebruiken om em te vinden.
H3 Tritium lijkt me ook een goeie oplossing. Ik weet niet of deze alternatieven nog iets zijn, maar misschien dat je ook kunt denken aan auto LED of EL illumination? Met een draai van de pols gaat de verlichting aan. En als ie niet de hele tijd onder je mouw zit, wordt ie met Tough Solar wellicht ook nog genoeg opgeladen? Zijn er ook met getijen em maanfase, mocht dat passend zijn voor iemand op zee?
Kweenie of dat de afleidend is voor je collega’s of dat je zelf te verblindt zou worden ofzo.
Bedankt allemaal! Ik had tot nu toe alleen nog maar de horloges van luminox gevonden. Daar zitten een paar leuke tussen. Nu heb ik nog even wat meer keuze De g-shock valt voor mij af omdat ik er geen fan van ben (no offense)
Hoewel… Die eerste g-shock die je laat zien is
wel erg fraai de channel Islands.
ik weet niet waar dat voor stond, maar vobd em wel gaaf uitzien en dacht dat je als zeevis em wel kon waarderen. zag op n ander plaatje mooi achterkantje met iets over channel islands…
no offense, smaken verschillen. hoop dat je je klokje weet te vinden. nog 2 merken met h3 tubes: ball (misschien over budget) en mtm (niet iedereen us even enthousiast over prijskwaliteit verhouding, maar ik vind sommige er wel stoer uitzien. en jack bauer draagt er 1 B)-)
Ik heb een DB … wat een super licht. Je kunt 's nachts gerust een zonnebril op doen. Je kunt me een Pb sturen dan breng ik je in contact met de leverancier in Nederland. Hans kan je hier meer info over geven. Uiteraard heb ik geen commerciële banden met hem. Service is top!
goeie vraag eigenlijk… ik denk op zich dat ie wel redelijk zoutwaterbestendig is… alle bewegende delen zittin IN de kast… alleen de kogeltjes voor de tijdsaanduiding zitten erbuiten, en die worden met magneetjes bewogen wat ik heb begrepen…