Ik zoek een nieuw horloge

Ik ben een zoek naar een robuust horloge met de volgende specificaties:

  1. een automatisch uurwerk,
  2. minimaal 300 meter waterdicht,
  3. een solide duikersring met duidelijke 1 en 10 minuten markeringen,
  4. het belangrijkste; wijzers en markeringen die in het donker zeer helder oplichten,
  5. moet er tegen kunnen om 2 keer per week 15 minuten de sauna in te gaan,
  6. moet er tegen kunnen om incidenteel na de sauna met koud water afgedouched te worden,
  7. prijsklasse tot 500 eu.

Ik had vroeger een Omega Seamaster 300M model 2531.80.00, maar die ben ik kwijtgeraakt.
De Seamaster blijft voor mij het mooiste horloge ooit. Maar iedere keer als ik er hem zie, dan breekt m’n hart een stukje :frowning: (weg is weg) .
Een look-a-like zoals de Longines L3.640.4.96.6 is mooi, maar is geen Seamaster.
Ik heb nu sinds 3 jaar een Citizen Divers. Maar die geeft in het donker vrijwel geen licht meer en loopt een paar minuten per week achter.

Ik heb zelf even op het internet gezocht en ik kwam uit op de Seiko Black Monster SKX779, de Seiko Blue Monster SKZ213K en de Timefactors Precista 93 Automatic PRS-18A. Heeft iemand nog meer alternatieve suggesties?

Ik vraag het toch maar, weet iemand een juwelier die de oude Seamaster (2531) nog nieuw in de verkoop heeft?

Tja punt 5 en 6 ? Misschien moet je dan bij Sinn zijn. Die maken speciale modellen die ook onder extreme temperaturen kunnen functioneren.
Voor de overige punten (en mogelijk ook voor 5 en 6): Een Marathon SAR

succes met zoeken
Harry

Wat te denken van een Orsa Sea Angler?


Plaatje van internet geleend.

Maar een monster is natuurlijk ook altijd top.

Groeten,

Stefan

Ja, gelet op de punten 5 en 6, zou ik ook neigen naar een Sinn. Maar dat kun je wel schudden als je onder de 500 euro wilt blijven…

Monster is niet 300 meter… Maar kan wel alles hebben.

Er is een test van een skx007 op internet. in het ijs, in kokend water, dat soort fratsen… En die liep redelijk goed door.

Dus die kan ook wel tegen een stootje, maar is ook tot 200 meter.

idd seiko ! skx007

ROBUUSTE klok - en niet te duur!

Is de 300 meter-eis echt hard? Duikers zijn volgens mij (zonder duikboot of klok) niet dieper geweest dan zo’n 100 meter…

wat denk je van een omega sm 300m quartz?? heeft alle voordelen

en hebbie toch weer een soort van ,je klokkie’’ terug

op marktplaats zie ik ze wel voor 400(midsize)tot 650 (fullsize)

helaas is voor dit geld de chronometer niet te krijgen

als je mazzel hebt heeft siebel de oude seamaster nog (1690euro) maar als je geluk hebt gaat daar nog 30% vanaf

bel alle siebels en je weet het

Hallo Thijs

Op punt 2 na zou ik zeggen neem een monster, nu denk ik dat de 200M van de monster meer dan voldoende is. Ik gebruik mijn oranje monster zonder problemen tijdens het duiken en snorkelen. Ook ga ik zeer regelmatig naar de sauna ( 2 tot 3 X per week) en dan pak ik rustig een 90 graden sauna en daarna het dompelbad/ijsbad in. Dit doe ik zelfs met mijn Mod. Monster dit zonder ook maar ooit 1 probleem gehad te hebben.

300M is wellicht onnodig voor louter zwemmen, duiken en sauna. Je verhaal over de Monster die na 90 graden sauna zonder problemen het ijsbad kan, klinkt mij goed in de oren. Als ik er tegen kan dan moet een Monster er ook tegen kunnen. Monster wordt het dus. Trouwend de mod. Monster ziet er wel heel strak uit :slight_smile:

Dank je … Mijn Mod monster stampt uit het eerste monstermodden project van Robbie409 en mij.
Robbie409 is er verder mee gegaan en biedt ze nu op zijn site monsterwatches.nl
http://www.monsterwatches.nl/
te koop aan.

Ik zou je dus aan raden om eens contact met robbie409 op te nemen, ook voor de “gewone” Monsters