Ik heb mijn oude “beater” Hamilton Khaki Field 42mm H705450 laten vallen en het glas is volledig naar de knoppen.
Weet iemand de afmetingen en/of waar een nieuwe te bestellen? Ik wil dit niet doen via het reguliere proces. Dat is het mij niet waard. Ik denk aan een glaasje via een Chinese webwinkel ofzo en dat dan zelf indrukken of eventueel even bij de plaatselijke horlogemaker.
Tips worden gewaardeerd…
Als ik mij niet vergis is het saffierje van dit model gewoon recht toe recht aan.
Zoek zelf nog even na, maar als het goed is zijn de afmetingen 36.5 x 1.5 en betreft het gewoon een vlak glas.
Ome ali heeft deze in overvloed.
NB; bedenk je wel dat er redelijk wat risico is dat er kleine scherfjes in je uurwerk zitten. Dit kan voor een hoop gedoe zorgen. Maargoed… dan kun je er nog altijd een nieuwe 2824 in stoppen. Goedkoper dan een volledige service.
Een volledige service met alles inclusief kost €230 bij Hamilton voor een automaat. Veel goedkoper gaat het niet worden. Komt nog wel het glas erbij
Je bent TL-2 en mag dus zoeken. Verplaatst. On topic - je hebt een Swatch Group Certified horlogemaker nodig.
Ik ben ETA certified maar dat papiertje is al 19 jaar oud… ![]()
Wil je goedkoper - bad luck. De saffiersplinters zitten nu al in het uurwerk. Service is onontkoombaar.
Ow dan verdien ik swatch groep een excuses.
Dat is inderdaad zeer voordelig!
Dank voor de correctie @Floris155. Ik dacht dat de prijzen vergelijkbaar waren met Longines etc. Richting de 400.
@ronniedarko Voor dat geld vind je als particulier niet snel een nieuw OEM uurwerk. Heb je ook nog eens garantie, schoongemaakte kast en nieuwe pakkingen.
En al het werk…!
Ja heel scherp geprijsd ook Tissot en Certina, daar kun je het zelf niet voor doen.
Longines is een segment hoger.