Ik zoek een

Low-priced mechanisch (uiteraard) horloge met gangreserve :slight_smile:
Ik vroeg me af of mensen op dit forum ideeën voor me hebben. Op het moment is mijn collectie klein en ik wil 'm graag uitbreiden met een ander klokje. Denk aan een paar honderd euro. Het moet wel een wat klassieker/netter horloge zijn.

Dus heren… Show me what you’ve got!

Alvast bedankt,

Groeten Karel

Kienzle misschien, hebben geloof ik iets met gangreserve.

is een tisste le locle iets voor je?

Tissot

Hij wil een horloge met gangreserveaanduiding heeft de Tissot le locle niet .
Wordt moeilijk voor een paar honderd euro.
Misschien deze : http://www.chrono24.com/web/us/suchen/u/index.htm?showid=1164163&MODELL=gangreserve&lastshow=0&anzahlgesamt=36

Of deze :http://www.chrono24.com/web/us/suchen/u/index.htm?showid=1191213&MODELL=gangreserve&lastshow=0&anzahlgesamt=36

Hoi Peter,

Bedankt voor de tips. Vind het horloge heel mooi!
Ik vind het alleen moeilijk om via die site te kopen. Dan moet 't allemaal uit duitsland komen enzo. Ik heb liever een Nederlandse webwinkel waar ik het kan kopen natuurlijk…

Hoeveel kost de Tissot Le Ocle ongeveer nieuw? Vind ik ook erg mooi…

En verder nog bedankt voor jouw tip, Freddy

Seiko SPB001…

Zeer solide schakels en een design om van te watertanden

jummie

't wordt denk ik lastig als het horloge in Nederland gekocht moet worden, anders is het merk Orient (Japans, onderdeel van Seiko, dacht ik) wellicht iets om eens op Ebay naar te kijken.
Heel solide power reserve automaten van $75 tot $300+ in allerlei modellen

Groet,
Paul

Ik heb de Tissot Le Locle voor 700 euri gekocht, het horloge ligt nu alweer een tijdje bij de juwelier dus 650 moet ook mogelijk zijn.

Orient is goed aana te komen in Thailand, kan ik regelen… Ik ben net bezig met een paar stuks uit Thailand waaronder ook wat Alba’s (ook Seiko), een Orient kan ook nog wel erbij :wink:

China werk :slight_smile:
Kinderarbeid, of hebben ze daar dan toch een hele grote fabriek staan?

Hendrik

Ik MEEN me te herinneren dat ik laatst een nieuwe Tissot Lelocle met witte wijzerplaat heb zien staan bij een horlogewinkel voor 330 euro.

Police. Bij Nederlandse “juweliers” te koop (Lucardi). Onder de €200. Wel met een Chinees uurwerk er in.
Wellicht heeft Ingersoll ook modellen met gangreserve aanduiding. Ook bij betere juweliers te koop.

Ik zou ook voor de Orient Star Power Reserve gaan. Zijn er in vele uitvoeringen, waarvan enkele heel fraaie.

gr,
Hans Mennink

ik bedoel dan de Le Locle Chrono Automatic

Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb weer flink wat af te googelen, haha :smiley:
Mochten jullie nog ideeën hebben, ik hoor het graag!

Tissot leLocle is 330, mocht je daarvoor besluiten te gaan? Laat het me dan ff weten aub. :slight_smile: In Zeist zit ook een dealer, misschien dat we dan 's wat kunnen afspreken. :wink:


een plaaaatje!!

Hey J-W,

Ik wacht het nog even af. Reken er nog maar niet op dat ik een Le Ocle ga halen. Ik wacht dit topic even af 8)

@ Robbie409

Erg mooi! Waar zou ik zo iets kunnen halen en wat kost het ong? :slight_smile: