Ik zoek info:/

Goeiedag mensen,

Ik wil wat info over mijn zakhorloge die ik van me opa heb geërfd (ben zelf 16).
Ik heb hem nu al een tijdje bewaard en veel gegoogled maar niks gevonden helaas.
De info die ik nu heb staat op de zakhorloge zelf:
Merk: helios
Overig: 0.800, 4799-37, 1880 3 mei 1905, g. (Er staat nog een leter voor maar ik weet niet welke->)…ekel, H. & v. B.
Er staan ook 2 tekentjes op naast elkaar de ene lijkt op een maan en daarnaast een kroon.
Binnen in staat het merk nog een keer en er staat ->depose<- met letterlijk de pijltjes erbij. En ook staat er avange en daar onder retard met een wijzer, die wijst op de avange.

Alvast bedankt voor het reageren.

Mvg brett van Veluw

Brett,

Van zakhorloges weet ik niets, maar 0.800 is het zilvergehalte. De twee tekentjes zijn de zilverkeuren die gebruikt zijn. Op www.zilver.nl/zilverkeuren kun je zoeken op figuur. De resultaten kun je vergelijken met de zilverkeuren in jouw zakhorloge.
Dan weet je wellicht al iets meer.

mvg Melvin

En ook staat er avange en daar onder retard met een wijzer, die wijst op de avange.

Retard en Avance = vertragen en versnellen… dit is om het uurwerk af te stellen…

Als je een paar foto’s van het horloge kan posten, dan is het voor de kenners makkelijker om je meer te vertellen…

Zonder foto’s is dit eigenlijk niet te doen, zowel model, kwalitiet alsmede staat bepalen de waarde.

Afgaande op de informatie ga ik ervan uit dat het een zilveren cylindergang zakhorloge is en als dit zo is is het in nette en werkende staat ongeveer enkele tientjes waard, in slechte en/of niet werkende staat nog minder.

Maar goed, valt eigenlijk niets over te zeggen zonder foto’s