Ik zou graag meer willen weten over dit zakhorloge en de waarde

Ik heb deze horloge 42 jaar geleden van me oma geërfd. Maar zou er graag meer over weten over hoe oud het is en de waarde. Hij loopt nog als hij opgewonden is en de sec wijzer loopt goed is mij verteld.

3 likes

Dag Danielle, mooi horloge hoor! Ik denk aan de jaren 1910 tot 1920, maar er zitten hier diverse zakhorloge-kenners op het forum. Lijkt me een goede middenklasse-kwaliteit uurwerk, en de wijzers staan allemaal nog waar ze staan moeten - vaak kloppen de verhoudingen niet meer t.o.v. elkaar qua positie.

Als je het wilt gaan dragen, calculeer beslist een onderhoudsbeurt in (plm. 125-150 euro) want anders lopen de rader-tappen in droge lagers.

Qua waarde - om het even kort en bondig te zeggen, je kunt weg-funderingen aanleggen met de hoeveelheid zakhorloges die er in bezit/omloop zijn. En helaas is daardoor, plus het feit dat vrijwel geen mens ze meer werkelijk draagt; de waarde niet veel meer dan de goud-smeltwaarde. Ik zou hem daarom gewoon voor jezelf houden en eventueel mechanisch laten opknappen.

4 likes

Dankje voor uw reactie. Ik was sowieso niet vanplan om te verkopen het is puur uit nieuwsgierigheid.

Hoe zit dat met de blauwe achterzijde, is wel Appart samen met dat logo.

1 like

Weet iemand ook welk merk het is, ik kan de logo in de binnenkant nergens vinden.

Ik vind de achterkant ook heel mooi met die mini diamantjes.

1 like

ik ben een fan van zakhorloges. doordat ze niet meer favoriet zijn koop je voor een “prik” een heel mooi uurwerk met een simpele kast er omheen. even een glazen bodem laten plaatsen en je kunt genieten van mooie grote uurwerken. hetzelfde uurwerk in een polshorloge kost vaak het meer dan veelvoudige.