Ik heb me vandeweek aangemeld. Het horloge waar de liefhebberij mee begonnen is is deze. De Zentra Royal goud 585
Dat ik 21 was heb ik hem laten opknappen. Hij is niet mint maar wel in goede staat. Destijds gaf de horlogemaker er een waarde van fl 1.200,- aan. Maar als ik rondkijk zijn de vintage watches weinig in waarde gestegen.
Ik heb geen flauw idee hoe oud het horloge is. Kan nog wel wat info over Zentra terugvinden. Prijzen variëren nogal. Dus als iemand wat kan vertellen over dit horloge. Graag.
1 like
Duits merk / Zwitsers geproduceerd wat niet echt gezocht is. Deze schat ik op begin jaren 60. Kast zal niet groter zijn dan 33-34mm? Niet gouden exemplaren gaan voor €40-70.
Als de achterkant ook goudkleurig is en met 585 inscriptie, zal het horloge van 14k goud zijn en daardoor zo’n €300-400 waard.
Dus, mocht je je horloge willen verkopen, dan snel je oude horlogemaker contacteren of zijn prijs nog geldt 
2 likes
Is inderdaad 14k 585. Overigens gaat die sowieso niet weg. Dat was wat ik zelf ook al zag. In plaats van meer zijn ze minder waard geworden. Dus een horloge is niet altijd een waardevaste investering 
Zeker niet de vintage watches.
3 likes
Horloges zijn zeker niet altijd waardevaste investeringen. Als je ze draagt slijten ze en worden ze niet snel meer waard. Tevens moet je dan wel investeren in verzamelbare merken zoals Omega, Rolex e.d.
Er zijn maar heel weinig verzamelaars van Zentra horloges in de wereld. dus moet je het hebben van iemand ie hem heel mooi vind of die gouden horloges verzameld. Goudprijs staat nu hoog maar verwacht toch dat er niet meer dan 10gr goud in zit dus ongeveer €250.
De horlogemaker was geen beste schatter want 1200 gulden is dit horloge nooit waard geweest. Denk dat hij een broodje aap heeft opgehangen om zo de kosten van reparatie te onderbouwen.