Ikepod Hemipod reparatie

Goedendag, mijn Hemipod kan ik niet meer met de hand opwinden en zoek een horlogemaker die dit kan repareren. Kent iemand die? Alvast enorm bedankt!

Eerst misschien zeggen of je in jouw buurt zoekt anders kan ik afkomen met een reparateur in Brisbane.

Zeg dan direct wat jouw buurt is. Maakt het handiger.

Blijkbaar bevat zo’n Hemipod een Valjoux 7750 uurwerk, deze kan elke uurwerkmaker vrijwel geblinddoekt servicen…

Dan is het vooral de vraag welke uurwerkmaker voor jou in de buurt is.

Weesp. Ik begreep dat er alleen al speciaal gereedschap voor nodig is om de kast open te krijgen of is dat niet het geval?

Ah, nu begrijp ik het. Het is een monobloc kast maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe hij open moet, anders dan dat er speciale doppen zijn om de kast in te klemmen. Zit er een inkeping in de rand rondom het glas?

Ik heb mijn horloge naar Kalle Slaap gebracht, krijgt zeer goede referenties.
Zit in Grootschermer, 35 km vanaf Amsterdam, Noord Holland.

Silodam, was dat ook een Ikepod? De band moet er eerst af en dan schijn je iets speciaals nodig te hebben om de kast te kunnen openen?

Silodam, was dat ook een Ikepod?

De band moet er eerst af en dan schijn je iets speciaals nodig te hebben om de kast te kunnen openen?

Zo’n type kast? Makkelijk te openen zie 2:05 minuten.

1 like

Nee voor een Grimoldi.

Een foto van de achter kant van de kast zou helpen…

Die staat al een poosje op mijn wishlist :+1:

Nou dat is duidelijk, er is dus geen speciaal gereedschap nodig.

2 likes

Heb je nou naar het filmpie gekeken?

Ik zag het. Super! Bedankt!

Weesp, zit @vouwfietser daar niet? Van wat ik heb begrepen een goeie! Misschien kan hij je helpen.

heb het hele filmpje gekeken gisteren.

Respect hoor, ik heb ‘trilhanden’ dus zou dit nooit fatsoenlijk kunnen helaas…

Nico Rijsman in Culemborg is ook goed! Heb ik ook al een aantal 7750 chrono’s laten onderhouden.

Die doet geen chronograaf uurwerken.

1 like