Goedemorgen, al surfend op mijn Ipad kwam ik het horlogemerk Ikepod tegen. Verrassend leuke aansprekende horloges. Heeft iemand ervaring met dit merk, kwaliteit uurwerk?
Ben benieuwd.
Goedemorgen, al surfend op mijn Ipad kwam ik het horlogemerk Ikepod tegen. Verrassend leuke aansprekende horloges. Heeft iemand ervaring met dit merk, kwaliteit uurwerk?
Ben benieuwd.
De seaslug, erg mooi, staat op mijn wishlist van outsiders.
ETA binnenwerk jes, misschien technisch gezien een beetje overpriced, desalniettemin onvergelijkbaar in design.
Voor mij een topper, apple-tje eitje.
Google is verder uw vriend.
Verbazingwekkend hoe weinig hierop gereageerd wordt.
Dat vind ik nou ook!
Geen ervaring mee maar blijf dit een heel mooi model vinden.
Heel anders dan mijn “normale” smaak.
Mooi toch?
Jammer dat zo weinig te zien is.
Ben bang dat als ik een zoektocht begin, zo fanatiek wordt dat er een in huis komt…
En dat is voorlopig even niet wat ik wil
De Seaslug vind ik ook een heel fraai ontwerp, het eerste van Marc Newson voor Ikepod. Is niet veel aanbod in en wat ik de laatste jaren heb gevolgd ook zeker waardevast. Was enkele jaren geleden dichtbij de aankoop van een Hemipode, maar had te maken met een halsstarrige verkoper. Althans net zo halsstarrig als ik, dus geen deal. Tot in 2018 een relaunch van het ondertussen ter ziele gegane merk kwam, en via een kickstarter campagne in 2019 de Duopod D004 mijn bezit werd. Weliswaar geen automaat, maar een quartz met 42 mm kast en voorzien van een fraaie wijzerplaat.
Er is een bijzonder interessant en uitgebreid ARTIKEL over de historie van Ikepod én een interview met Marc Newson op Hodinkee.
Wat telefoons betreft ben ik echter nog old school, dus mijn nederige verontschuldigingen voor de belabberde foto’s. van de Duopod D004.
Absoluut niet nodig!!!
En wat een leuke bijdrage,dus hartelijk dank.
En ik moet zeggen dat ie door de tijd een beetje uit beeld geraakt was, maar wat een horloges zijn het toch!!
Om @HorlogeHalle een plezier te doen, hierbij aanvullend de Chronopod C006. Wederom een quartz, maar nu in de 44mm variant met blauwe dial en iets lichter gekleurde subdials.
En opnieuw een voltreffer!
Heb je hem nog?
Leuk ding, doet me denken aan de Laco Atacama…
Zekers, nog steeds aanwezig. Blijft leuk ding, maar krijgt (te) weinig draagtijd. De andere is van een collega, samen gekocht toen als duopack
Leuk hoor!
Ik hou me aanbevolen mochten er wegdoe plannen ontstaan bij je.
Kan het me bijna niet voorstellen
Weinig dragen wellicht omdat model ook een ander gevoel vraagt…iets uitgesprokener denk ik.
Net zoals met mijn XeMeX…draag hem te weinig.
Maar als eenmaal om de pols, dan 200% genieten.
Wat vormgeving betreft een tegenhanger van de Ikepod.
Heb gekeken, maar ik zie de connectie niet zo goed. Komt misschien omdat ik me heel erg focus op die grappige druppelurenindices.
Dat woord bestaat natuurlijk helemaal niet
Hoe de kast vanaf de bezel smaller tapert naar de achterkant is het denk ik …
Dit is de squad trouwens…
En het eerste scharnier aan de kast speelt dan ook mee.