Imitatie krokodillenleer VS. krokodillenleer

Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? Qua draagcomfort, duurzaamheid etc.Ben benieuwd wat het grote prijsverschil rechtvaardigt, afgezien van de exclusiviteit van het huidje van een krokodil.

Er zijn vast mensen die hier echte krokodilbanden hebben!

Albranius Schreef:

Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? Qua
draagcomfort, duurzaamheid etc.Ben benieuwd wat
het grote prijsverschil rechtvaardigt, afgezien
van de exclusiviteit van het huidje van een
krokodil.

Er zijn vast mensen die hier echte krokodilbanden
hebben!

Volgens iemand bestaat echt crocobanden hier niet >X;)

Betreft comfort en kwaliteit… voor mij hangt meer af dan van het huidje alleen. Het leer aan de onderzijde, de vulling, hoe het gestikt is, de afwerking (lak), etc spelen een rol. In 't algemeen zijn aan de crocobanden wat meer aandacht besteedt, maar dat hoeft niet. Er zijn ook goedkope croco’s die het wat mij betreft afleggen tegen een goedgemaakte imitatie croco. Het ging er dan alleen om dat 't van echt croco is. Zo heeft eentje van me een soort glimmend laagje wat al snel lelijke barstjes in kreeg.

En qua duurzaamheid? Vergelijkbaar met imitatie?

Draagcomfort is volgens mij geen verschil, een echte croko is gewoon mooier!

Duurzaamheid hangt er van af wat je er mee doet, is ook zo niet te zeggen kas is groot dat een nep croko langer mee gaat aangezien die van runderleer is met een prntje, en runderleer gaat meestal wel langer mee dan een croko.

Er zijn hier eker mensen met echte croko, ik heb ze ook :slight_smile:

Albranius Schreef:

En qua duurzaamheid? Vergelijkbaar met imitatie?

Geen idee, ik heb nog niet zo lang geleden pas verdiept in leren bandjes. Bovendien draag ik meestal metalen banden. Dus m’n leren bandjes raken niet zo snel gehavend. Imitatie of niet.

Voor mij is het net als een Rolex (of ander luxe merk). Liever spaar ik er naar toe, dan met een nepperd rond te lopen. Een goed crocobandje is nog best betaalbaar. Ik vind de Rios banden wel mooi gemaakt.
Niet dat ik een probleem heb met imitatie croco. Op m’n FC en ML zit imitatie van 't eigen merk. Tja, so be it. Maar als ik 't zelf zou kopen, dan wel liever echt croco.

Imitatie crocoleer is altijd geprint. Het reliëf is in de band gestanst en vaak zie je dan ook dat de ‘schubben’ op de een of andere manier een soort van schaduw hebben die erop geprint is. Dit slijt er op den duur vanaf. Verder is het unieke van echt alligator of croco dat het patroon wisselt en voor iedere band weer anders is. Zo heb ik aan het patroon van de (alligator) band eens op een oude foto op een Engels forum mijn Girard Perregaux herkend, nog voor ik hem had gekocht via dit forum:)