Imitatie vs echt

Hallo allemaal,

ik ben net terug uit Turkije. Daar heb ik mij zitten verbazen over de grote hoeveelheid imitatiehorloges die daar verkocht worden.
Ik zit op dit forum al een tijdje mee te lezen en begrijp dat jullie eigenlijk niet over imitatie willen praten.
Ik ben liefhebber van horloges, met name chronografen maar kan mij zelf niet een èchte van een goed merk veroorloven. Wel heb ik verschillende Swatch chronografen.
Maar ik vind het heel mooi om hier de verschillende collecties te bekijken en daar geniet ik van.

Toch heb ik een paar vragen over imitaties.
Ik begrijp namelijk niet hoe ze die imitaties kunnen maken van bijvoorbeeld een automatische Breitling voor een paar tientjes.
Ik begrijp dat de kwaliteit uiteraard inferieur is tov ècht en dat je maar af moet wachten hoe lang zo’n ding het vol zal houden.

Waarin zit nu het grote prijsverschil met een èchte chronograaf? €30,00 of € 3.000,00 is een heel verschil. Dan heb ik het niet over gouden onderdelen die een horloge duur maken, dat begrijp ik wel.
Met een vluchtige blik op een mooie imitatie kan je niet bepalen of het echt of imitatie is. Of toch wel?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties,

Maarten

De imitaties worden steeds beter inderdaad. Soms kun je zonder ze open te schroeven geen verschil zien. Ze zijn echter vaak voorzien van PB staal.

Bij de echte dure merken denk ik niet dat je de hoge prijs in de fabricage kosten moet zoeken. Een heel groot deel van de prijs wordt bepaalt door de naam. Wat niet wegneemt dat de kwaliteit en service natuurlijk perfect is.

Hoi Maarten,

Ee vriend van mij heeft nu in een maand tijd 3 nep breitling navitimers versleten. Bij de ene vlogen de wijzers er na een paar dagen af omdat deze steeds bleven hangen aan elkaar en bij de ander begaf het(zeer goedkope) quartz uurwerk het en bij de derde welke wel een automatisch uurwerk had kwam de rotor los van het uurwerkwaardoor die ook niets meer deed.

Goedkoop is hier echt duurkoop :wink:

Mijn (echte) breitling doet het nu al 9 jaar en hij kostte omgerekend in Euro’s ongeveer 3000 Euro. Dit is dus iets minder dan 30 euro per maand (9 jaar is 108 maanden.

3 x een goedkope nep breitling per maand is ong. 100 Euro per maand

Groet,

Marc

dreski Schreef:

De imitaties worden steeds beter inderdaad. Soms
kun je zonder ze open te schroeven geen verschil
zien. Ze zijn echter vaak voorzien van PB staal.

Klopt, maar deze imitaties kosten geen 30 Euro maar toch al snel ook een paar honderd Euro.

En voor zo’n bedrag kun je ook hele leuke mindere dure merkhorloges (Seiko enz) kopen maar dan heb je wel origineel en kwaliteit en service en garantie :slight_smile:

Deze discussie is al zo vaak gevoerd.
Als je een nepper wilt, moet op een nepforum zijn, wil je een “echt” horloge, dan moet je o.a. hier zijn.

Gr. jan

@majary: ik begrijp jouw reactie, ik wil uiteraard wel een “echt” horloge maar daar moet ik eea voor laten. Dat komt er nog wel eens een keertje van.
Ik heb niet gezegd dat ik een nepper wil maar dat ik mij verbaasde over de kwaliteit, in ieder geval visueel, van deze horloges en dat die dingen qua productie niet meer dan €10,00 zullen kosten. Als je ze al voor € 30,00 daar kan kopen.

Een juwelier in Turkije legde mij uit dat hij imitaties verkocht met een zwitsers uurwerk erin. Dus de kast hetzelfde als de hele goedkope imitaties die je bij die horlogekraampjes koopt maar met een goed uurwerk. Die kosten dus gelijk een paar honderd euro.
Nu heb ik daar nog mijn twijfels bij en àls ik zo’n bedrag voor een imitatie zou betalen zou ik dat zeker niet bij een juwelier in Turkije kopen.

dreski Schreef:

Wat niet wegneemt dat de kwaliteit en

service natuurlijk perfect is.

Helaas is dat absoluut nietwaar, de kwaliteit is lang niet altijd wat je mag verwachten en als je gaat zoeken op de forumsites kom je helaas vaak tot de conclusie dat de aftersales service vaak ronduit slecht is!

Dus daarom is het vaak terecht dat veel mensen zich afvragen of er een goede reden is om het fikse bedrag uit te geven voor hetgeen hierboven beschreven.

Genesis

Je ziet nog steeds één argument over het hoofd: voor een echt, origineel en prima horloge hoef je niet per se duizenden euro’s uit te geven. Voor een paar honderd euro - en zelfs voor nog geen 100 euro - koop je een uitstekende mechanische Seiko, Citizen, of Poljot. En er zijn nog wel wat merken. Verder zijn er nog zat andere merken waarvoor je iets meer kwijt bent (400 - 500 euro of zo), maar die kwalitatief niet eens veel onderdoen voor een topmerk.

@vreugd2: heb je helemaal gelijk in. Dit is ook zéker haalbaar.
Het blijft natuurlijk wel kriebelen om ooit eens een èchte Breitling oid te mogen kopen. Het blijft boeien.

Natuurlijk, de meesten van ons willen wel zo’n prachtstuk. Maar lees in afwachting daarvan lekker mee op het forum, en je ziet vast en zeker wel iets moois én betaalbaars voorbijkomen.
Veel plezier met rondkijken.

Kijk eens op TNTSWISS-Rolex voor neppers met ETA uurwerk ipv neppers met nep ETA uurwerk.

't Is allemaal wel leuk en aardig, maar je houdt jezelf alleen maar voor de gek met een nepper. Zo eenvoudig is het. Als je geen Breitling kunt betalen, dan ben je snel klaar - of je moet er gewoon voor sparen en daar is niets mis mee. Ik zou ook wel graag een Lamborghini op mijn oprit willen hebben, maar die kan ik niet betalen. En dus staat er géén Lamborghini op de oprit.

Maar ook dat blijven neppers!!

POLISH A TURD ITS STILL A TURD

Paul G. Schreef:

't Is allemaal wel leuk en aardig, maar je houdt
jezelf alleen maar voor de gek met een nepper. Zo
eenvoudig is het. Als je geen Breitling kunt
betalen, dan ben je snel klaar - of je moet er
gewoon voor sparen en daar is niets mis mee. Ik
zou ook wel graag een Lamborghini op mijn oprit
willen hebben, maar die kan ik niet betalen. En
dus staat er géén Lamborghini op de oprit.

Zo is het ook. Ik heb alleen maar geschreven dat ik de imitaties zo mooi vind en vraag me af waarom er zó’n verschrikkelijk groot prijsverschil in iets moet zitten wat op het eerste gezicht hetzelfde lijkt.
Er is al gereageerd over service en kwaliteit etc.

Klopt, stelt ook niks voor anders dan dat het mooi gemaakt is. Een collectie A1 neppers kan best leuk zijn om te hebben. Menig horlogeliefhebber ziet er wel de humor van in. Maar het moet dan wel verkocht worden als zijnde fake/imi anders is het oplichting.

De belangrijkste redenen van het enorme prijsverschil liggen in design, ontwikkeling en marketing, en dan vooral het laatste. Een duur merk moet exclusiviteit uitstralen en dat wordt bereikt met chique stands op peperdure beurzen en kostbare reclame in glossy tijdschriften en film- en tv-spots. Die kosten hebben de fabrikanten van neppers niet. En dan helpt een hoge prijs zelf ook nog mee om een aura van exclusiviteit te creëren.

1 like

Afgezien van de service, gebruikte materialen, research, testen, goede afwerking, branding, reclame, etc moet je niet vergeten dat het uurtarief voor een horlogemaker in Zwitserland vele, vele, vele malen hoger ligt dan die in China.

Daarnaast moet de verkopende partij, de juwlier, een duur pand in een chique straat huren om in aanmerking te komen voor een dealerschap van de topmerken. Daarbij is ook de omloopsnelheid van deze horloges lager, waardoor je geïnvesteerde geld langer ‘in het product zit’. Tevens moet het personeel en alle overhead ook bij de juwelier nog betaald worden.

En als je wat verder denkt dan kun je nog wel wat redenen opnoemen, zoals het afdragen van BTW en alle overige belastingen.

M.a.w. het is eigenlijk belachelijk dat er al een Breitling te koop is voor onder de 2000 Euro.

Just my 2 cents…

Jürgen Schreef:

Daarnaast moet de verkopende partij, de juwlier,
een duur pand in een chique straat huren om in
aanmerking te komen voor een dealerschap van de
topmerken. Daarbij is ook de omloopsnelheid van
deze horloges lager, waardoor je geïnvesteerde
geld langer ‘in het product zit’. Tevens moet het
personeel en alle overhead ook bij de juwelier nog
betaald worden.

M.a.w. het is eigenlijk belachelijk dat er al een
Breitling te koop is voor onder de 2000 Euro.

Just my 2 cents…

Dat heb ik deze week gezien ja. Ik ging binnen bij Schaap en Citroen voor een prijslijst van Breitling.
2 afgesloten deuren binnen. 3 chique geklede dames die niets aan het doen waren.
Krijg ik de prijslijst waar ik om gevraagd heb mèt de “folder”. Dat was een schitterend boekwerk goed voor een paar avonden kijk en leesplezier. Nu nog kijken of, de volgende keer dat ik het boek bekijk, de bladzijdes niet aan elkaar geplakt zijn.
Kwijlen zèg!

Thehaguedragon Schreef:

Dat heb ik deze week gezien ja. Ik ging binnen bij
Schaap en Citroen voor een prijslijst van
Breitling.
2 afgesloten deuren binnen. 3 chique geklede dames
die niets aan het doen waren.
Krijg ik de prijslijst waar ik om gevraagd heb mèt
de “folder”. Dat was een schitterend boekwerk goed
voor een paar avonden kijk en leesplezier. Nu nog
kijken of, de volgende keer dat ik het boek
bekijk, de bladzijdes niet aan elkaar geplakt
zijn.
Kwijlen zèg!

Vergat ik nog te melden dat de verzekeringspremies voor de juwelier werkelijk onbetaalbaar zijn. Tevens moeten ze zoveel maatregelen nemen om een inbraak te voorkomen dat je er niet goed van wordt.

Maar wel een mooie catalogus die van Breitling.

Grappig dat deze discussie om de zoveel maanden weer terug blijft komen.
Het blijft wringen, op 1 of andere manier.