ik ben aan t overwegen om een horloge uit japn over te laten komen. het gaat om een japanse g-shock die helaas niet in europa leverbaar is.
wat zijn jullie ervaringen met het over laten komen van horloges uit japan? zijn er manieren om de kans op “oponthoud” wat te verkleinen?
heb zelf bijvoorbeeld ervaren dat uit VS met fedex pakkans telkens zowat 100% is, maar met insured airmail is dat een stuk minder.
de verkoper biedt gratis ems express aan. ben daar zelf ook eerder op gepakt.
Nooit uit Japan, maar wel uit zowat alle overige hoeken van de wereld. Met FedEx ben je inderdaad altijd 't haasje bij de Douane. Via Registered Airmail is die kans een stuk kleiner.
Probeer in te calculeren dat je BTW moet betalen als je horloge uit Japan komt. En ja, met EMS Express is de ‘pakkans’ bij de Douane natuurlijk wel weer nagenoeg 100%.
Maarre… probeer de zoekfunctie eens, want volgens mij is over dit soort zaken hier in het verleden al het nodige gezegd.
Van uit Japan heb ik steeds mogen dokken.
Maar ach, het zal toch steeds wel in verhouding zijn tot de prijs van het uurwerk?
En als ik het in Europa niet kan vinden ben ik blij dat ze het van uit Japan willen opsturen.
Voordeel: als het via de douane gaat, sleuren ze het misschien ook es door de geigerteller
Heb een aantal keren klokken online gekocht in Japan, ook G-Shocks. Gaat perfect, erg correct zelfs. En Japanners zijn ware meesters in het verpakken is mijn ervaring, erg goed.
Douane/inklaringskosten gewoon van uitgaan. Kans is erg klein dat het pakket erdoorheen glipt. Voordeel van FedEx en UPS is dat je pas een rekening achteraf krijgt en direct je pakket wordt doorgestuurd. Met EMS is het, vaak gepast (!) betalen aan de deur aan PostNL/TNT.