Ik beschouw mijzelf als beginnend horloge enthousiasteling, en lees en zie veel mooie dingen voorbij komen.
Vorig jaar ben ik gevallen voor de Seiko SPB073J1 in een ander topic heb ik aangegeven dat dit horloge bij mij een emotie oproept waardoor ik deze heb aangeschaft, ik ben van mening dat ondanks de Limited Edition de prijs aan de hoge kant is.
Maar de kleur en proces van het emailleren van de wijzerplaat zijn voor mij bepalend geweest voor aanschaf van dit horloge.
Echter is het bandje, een krokodillen lederen band in blauw niet mijn smaak, ook blijkt dat bij warmte de pin makkelijk uit het leer schiet waardoor het bandje ineens los om je pols zit.
Ik heb tijdens de aanschaf van SPB073J1 ook de SPB043J1 om mijn pols gehad, hoewel ik deze minder mooi vond was ik wel verliefd op de metalen band.
Nadat ik het losschieten van de strap zat was ben ik gaan speuren naar het bandje van de SPB043J1, dit is de 6r27 00J0 het product nummer is M0PF221J0.
Ik heb deze net binnen en met de horloge maker tools was het bandje snel verwisseld.
Ik vindt het nieuwe bandje een waardevolle toevoeging aan het horloge, de blauwe wijzerplaat komt nu veel beter uit maar ook het bandje heeft een extra dimensie.
Wat vinden jullie?
- Blauwe leren bandje.
- Metalen bandje.
0 stemmers