"Import Charges" optie op Ebay USA

Sinds enkele maanden zie ik op de Amerikaanse Ebay dat bij heel wat items er de mogelijkheid wordt geboden om te kopen, inclusief de douanekosten in Europa.

Dit zorgt wellicht dat je sneller je aankoop krijgt, en dat de kans op douanecontrole veel kleiner is.

Heeft hier al iemand gebruik van gemaakt?
Positieve ervaring?

Ja, daar heb ik gebruik van gemaakt. Ongewild,omdat ik het te laat zag, maar het werkt wel.
Er zit een bedrijf tussen waar je apart aan betaald. Zij verzorgen de gehele afhandeling en transport.
Het pakket kwam niet sneller of langzamer maar het gaf wel een goed gevoel en ook geen verrassing bij de douane.
Wat ontbrak was het bewijs dat er daadwerkelijk is afgedragen.
Stel dat je een keer terugkomt uit de VS met je klokje om, dan heb je nog steeds niet veel om te laten zien,behalve een omslachtig formulier.
Jur

Jur Schreef:

Er zit een bedrijf tussen waar je apart aan
betaald. Zij verzorgen de gehele afhandeling en
transport.

Bedoel je dan TNT of UPS ?

Ik kocht eens een horloge in Singapore, maar verzending vanuit Zuid Korea. Bij vergissing werd het niet per post verstuurd, maar via TNT Express. Werd snel geleverd, maar de faktuur met douanekosten volgde.

Van 1991 tot 94 was ik douanedeclarant. Met de precieze douane nomenclatuur kunnen de kosten vOOr de invoer berekend worden. Er is slechts 1 variable factor: de wisselkoers.

ik snap het voordeel niet, nu betaal je gegarandeerd douane kosten ?

Twee jaar terug kocht ik twee Seiko’s. Op beide heb ik meer dan zeven maanden moeten wachten. Ik kreeg een bief met de melding dat er iemand van Seiko binnen 4 maanden het horloge zou inspecteren. Na meer dan 7 maand kreeg ik de rekening gepresenteerd : bedragen die opliepen tot 60% (in België). Over de controle van het horloge kreeg ik geen enkele info. Volgens een ombudsman was er sinds de scherpere controle een grote achterstand door personeelstekort. Btw en invoertaks vielen mee, maar daarboven vaste kosten. Sindsdien heb ik niets meer gekocht buiten de EU.

Voordien moest ik sporadisch een klein bedrag betalen.

Als je via deze “formule” importeert, zal je snel je horloge ontvangen, en weet je vooraf waar je aan toe bent.

Maar zo wordt het wel moeilijk een horloge te vinden dat nog de moeite loont om buiten de EU te kopen.

BATMAN Schreef:

Maar zo wordt het wel moeilijk een horloge te
vinden dat nog de moeite loont om buiten de EU te
kopen.

is dit geen optionele service, of is t n verplichte deelname ingesteld door de verkoper?

marnix.moed Schreef:

is dit geen optionele service, of is t n
verplichte deelname ingesteld door de verkoper?

Als het erbij staat dan is het helaas verplicht, je draagt direct een deel van het aankoopbedrag af aan de tussenpartij.

Nadeel is dat het heel vaak niet mogelijk is te bieden op horloges die via het “global shipping program” te koop worden aangeboden. Er komt dan één of andere obscure foutmelding. Helpdesk van Ebay helpt ook niet echt. (helemáál niet dus) Er loopt ook al een topic op thewatchsite.com. Veel amerikanen lopen volgens mij een hoop geld mis door dat global shipping gedoe.

sq100 Schreef:

marnix.moed Schreef:

is dit geen optionele service, of is t n
verplichte deelname ingesteld door de verkoper?

Als het erbij staat dan is het helaas verplicht,
je draagt direct een deel van het aankoopbedrag af
aan de tussenpartij.

Goed om te weten. Thx!

MartijnV Schreef:

Veel
amerikanen lopen volgens mij een hoop geld mis
door dat global shipping gedoe.

Als je weet dat je toch importkosten zal betalen, is het dan weer interessant omdat :

1. Je sneller je pakket zal ontvangen (douane zal niet meer controleren)
  2. Bij aankoop weet hoeveel de import zal kosten

BATMAN Schreef:

1. Je sneller je pakket zal ontvangen (douane zal
    niet meer controleren)

je bedoelt vast minder snel. anders bestel ik volgende keer n bazooka al dan niet omschreven als horloge :wink:

Ik wil graag bieden, maar dan krijg ik dus die foutmelding. Dit gebeurt meerdere mensen in verschillende landen als ze op iets van en Amerikaanse aanbieder willen bieden. Alles horloge gerelateerd schijnt op en zwarte lijst te staan van de externe verzender.

MartijnV Schreef:

Ik wil graag bieden, maar dan krijg ik dus die
foutmelding. Dit gebeurt meerdere mensen in
verschillende landen als ze op iets van en
Amerikaanse aanbieder willen bieden. Alles horloge
gerelateerd schijnt op en zwarte lijst te staan
van de externe verzender.

Ik heb deze foutmelding zelf ook al eens gehad inderdaad. Horloges buiten de EU probeer ik daarom ook te mijden.

Gebeurt vaak bij Seiko’s. Omwille van hoger prijzen in Europa mogen Seiko dealers in Azië en US niet versturen naar Europa.

Tip : vraag of ze toch bereid zijn om naar Nederland/België te versturen. Vaak doen ze het toch.

BATMAN Schreef:

Gebeurt vaak bij Seiko’s. Omwille van hoger
prijzen in Europa mogen Seiko dealers in Azië en
US niet versturen naar Europa.

Tip : vraag of ze toch bereid zijn om naar
Nederland/België te versturen. Vaak doen ze het
toch.

Je kunt niet bieden door de fout, dus dit werkt alleen als de verkoper geneigd is het object uit verkoop te halen voor een overtuigend bod…

klopt. Verkoper geeft zelfs aan dat ie met liefde naar europa verstuurd. Lukt nog steeds niet. Zelfs niet voor een kapotte Seiko uit de jaren '70 of een glaasje uit die tijd.

http://www.thewatchsite.com/33-off-topic/104889-ebay-global-postage-programme-what-pain.html