Hoewel de zoekfunctie iets verteld over de import, heb ik er niet het antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Ik heb een horloge in Amerika gezien die ik graag wil hebben, maar ik vraag me af hoe ik het horloge het beste/veiligste kan betalen?
En het klopt toch dat er ongeveer een 30% bij komt voor inklaring en BTW hè?
Mijn laatste transactie was voor een stuk van zo’n $20k. Ik heb betaald via Paypal. Nu, dat was aan een vriend die het horloge met cash geld heeft opgehaald.
Indien je de persoon niet kent dien je referenties na te gaan, dit heb ik gedaan bij de aankoop van mijn AP. Referenties op Purists, Timezone, Watchuseek. Indien alles positief kan je evt. Met bankoverschrijving betalen. Maar je kiest best voor PayPal.
Wat verzending betreft gebruik ik altijd een koerierdienst zoals DHL of Fedex. Een verzekering gebeurt via een derde partij genaamd ParcelPro (is een bedrijf van de eigenaar van Timezone). Die firma verzekerd het horloge en legt alle regels op hoe je moet versturen. Fedex en DHL zijn goed, tot het op verzekeren aankomt en belangrijker, de uitbetaling indien het goed gestolen wordt of verloren raakt.
Paypal biedt je als koper wat bescherming. Zo kan je een conflict openen bij Paypal wanneer het gekochte niet toekomt, of niet is wat je gekocht hebt.
Daarenboven krijgt de verkoper je kredietkaartgegevens niet te zien.
Indien paypal niet mogelijk, kredietkaart is ook best veilig, daar kan je ook nog je geld terugclaimen als er iets erg mis gaat.
Ik denk dat je een kreditkaart nodig hebt voor Paypal. Echter, je kan in België tegenwoordig bij de post een tijdelijke creditcard kopen, je zet er zoveel geld op als je zelf wil en eens dat geld op is, vervalt de kaart.
Ik denk dat je een kreditkaart nodig hebt voor
Paypal. Echter, je kan in België tegenwoordig bij
de post een tijdelijke creditcard kopen, je zet er
zoveel geld op als je zelf wil en eens dat geld op
is, vervalt de kaart.
Niet persé. Ik schrijf namelijk geld over naar mijn paypal rekening. Dat gaat namelijk. Dus daar hoef ik geen kunstjes voor uit te halen
Voordat je betaalt kun je met Google en Google Maps heel veel te weten komen over personen. Je moet dan wel hun naam en adresgegevens hebben. Ook de tel.nrs. In de USA zijn makkelijk te achterhalen op het internet. Kun je zien of naam en adresgegevens kloppen. Als je een ‘PO-Box address’ opgegeven krijgt, zou ik toch huiverig worden. Net als een adres als ‘building 3, first floor’ o.i.d.
Als je nog meer zekerheid wilt: iemand die op eBay een account heeft (met goede feedback als verkoper!) heeft vaak een andere gebruikersnaam dan op fora. Laat hem een berichtje sturen vanaf zijn eBay-account naar jouw account. Dan kun je zien of hij idd. De eBayer is die hij zegt te zijn.
Het gaat om een bedrijf die zowel via internet aanbieden als ook fysiek een winkel hebben http://www.topperjewelers.com/
in de buurt van San Fransico.
Na een tip om referenties te zoeken, ben ik achter gekomen dat ze zelfs Watchuseek-sponsor zijn. Daarnaast lees ik goede dingen over het bedrijf. Dus qua vertrouwen geloof ik het wel.
Ik denk dat ik (adhv jullie tips) het makkelijkste en veiligste via paypal kan betalen.
Bedankt iedereen!
thieuster Schreef:
Voordat je betaalt kun je met Google en Google
Maps heel veel te weten komen over personen. Je
moet dan wel hun naam en adresgegevens hebben. Ook
de tel.nrs. In de USA zijn makkelijk te
achterhalen op het internet. Kun je zien of naam
en adresgegevens kloppen. Als je een ‘PO-Box
address’ opgegeven krijgt, zou ik toch huiverig
worden. Net als een adres als ‘building 3, first
floor’ o.i.d.
Als je nog meer zekerheid wilt: iemand die op eBay
een account heeft (met goede feedback als
verkoper!) heeft vaak een andere gebruikersnaam
dan op fora. Laat hem een berichtje sturen vanaf
zijn eBay-account naar jouw account. Dan kun je
zien of hij idd. De eBayer is die hij zegt te
zijn.
Hou er maar rekening mee dat je BTW kunt betalen. Als particulier komt het vaak voor dat je dit contant bij aflevering moet betalen. In enkele gevallen krijg je een rekening thuis, maar dat is bij meer zakelijke afhandeling.
Ik zou er in ieder geval rekening mee houden, anders valt het wellicht tegen…
Hou er maar rekening mee dat je BTW kunt betalen.
Als particulier komt het vaak voor dat je dit
contant bij aflevering moet betalen. In enkele
gevallen krijg je een rekening thuis, maar dat is
bij meer zakelijke afhandeling.
Ik zou er in ieder geval rekening mee houden,
anders valt het wellicht tegen…
Ik weet dat er geld bovenop komt. Al met al een 30%. Het probleem is gewoon dat het horloge nergens anders te koop is. Dit is zelfs de enige met volledig zwarte wijzerplaat.
Topper Jewelers is inderdaad een van de sponsoren van WUS, reputatie is echt uitstekend dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Ik kan alleen niet achterhalen welke online betaalmogelijkheden zij bieden, maar normaal gesproken is Paypal het ideale internationale betaalmiddel.
Hou rekening met de extra kosten bij Paypal(ca. 3%) en ongeveer 30% extra kosten over de opgegeven waarde. Deze betaal je meestal bij aflevering aan de bezorger.