Importeren uit Japan

Hallo medeforummers,

Ik zat te struinen op chrono24, en kwam een gebruikte Speedmaster Racing tegen uit Japan, met op het eerste oog een aantrekkelijke prijs. Nu maakt de verkoper in de advertentie duidelijk dat er eerst nog 8% sales tax bijkomt, en natuurlijk komt er voor mij nog een leuke verrassing in de vorm van een btw/importheffing van de Nederlandse douane.
De Japanse prijs is ca. 2200,- euro. Wat komt er dan nog bovenop?

Komt niets bij, maar je zou de verkoper kunnen vragen de 8% te vergeten omdat hij naar de EU verzendt , de 8% is de japanse btw , en in principe vervalt die omdat hij exporteerd

Reken bij import buiten de EU op plus 25 % alles minder is meegenomen. :wink:

Daar zou ik ook rekening mee houden.
Die 8% slaat nergens op. Behalve prijsopdrijving van de verkopers kant. Bij mij gaan wat nekharen in de lucht.

Elf.

Had laatst zelfde gevalletje. Vaak verzenden ze via een andere partij en gaat de koop ook via hen.

Dus

  • 8% Japanse BTW, want verkoop via tussenpartij
  • Verzendkosten
  • Nederlandse BTW 21%
  • Douanerechten 5 a 6% meen ik?

Ik kwam rond de 30/35% uit… laat maar dacht ik toen.

Die Nederlandse btw (van de douanerechten weet ik t niet) wordt ook nog es gerekend over de verzend kosten. Dus als je horloge 80 en verzending 20 kost, dan betaal je 21% over 100 euro.

80 euro + 20 euro verzendkosten vanuit japan volgens de invoercalculator. Is al eens eerder genoemd.

800 euro + 20 euro verzendkosten:

1 like