Importeurs / groothandels

Beste mede-forum-leden, horloge fans,

Ik lees hier al tijden mee zonder account, hartstikke leuke info allemaal, ik leer er veel van.

Ik zet dit bericht hier neer omdat ik inmiddels serieus aan het onderzoeken ben wat de mogelijkheden zijn mbt het starten van een horloge juwelierszaak. Ik wil mezelf met name gaan richten op het luxe segment, dit past ook het beste bij de formule die ik voor ogen heb.

Echter het vinden van importeurs van merken zoals Rolex, Cartier, Panerai IWC etc. etc. is niet zo makkelijk. Hebben jullie misschien namen van bedrijven en/of ervaringen? Alle nuttige overige info is natuurlijk meer dan welkom!

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg, Werner

idacht dat koster v breitling was. de rest weet ik niet zo. wens je veel suc6!

Nobel idee, het opzetten van een juwelierszaak. Uit nieuwsgierigheid: wat is precies het idee wat je voor ogen hebt? Gaat het om de experience (mooie winkel of zoiets) of online aanwezigheid of iets heel anders?

Ja sorry, je bent afgestudeerd marketingstudent of je bent het niet hè :wink:

Leuk plan maar weinig kans met merken als Rolex en Omega. Zij zijn juist dealers aan het schrappen om het merk exclusiever te maken.
Dus enkel via grijze circuit.

Hoi Ferdinand,

Het is de bedoeling een horloge juwelierszaak te starten eigenlijk een horlogerie want dat is het enige product wat verkocht gaat worden. Het gaat om de experience, ik wil bij (potentiële) klanten op bezoek komen in hun eigen vertrouwde omgeving of afspreken op een centraal punt.(dit is volgens mij uniek en meteen ook het knelpunt want hoe maak ik het dan veilig genoeg…)
Daarnaast worden de horloges online aangeboden en gepromoot natuurlijk (je kan niet meer zonder toch in deze tijd)

Als je tips hebt, ze zijn meer dan welkom!

Ken je aanbieders in het grijze circuit toevallig? Ik ken ze niet helaas

Dus je kent niemand en grote plannen, misschien een keer zelf je huiswerk maken? Jij gaat toch een bedrijf beginnen?

Floris ik doe mijn huiswerk wel ben maar niet bang heb heus een paar namen maar niet voldoende en de rest kan ik niet achterhalen vandaar mijn vraag. Ik vraag trouwens om nuttige reacties niet om nutteloze reacties.

Goed bezig Werner, da’s al 1 potentiële klant minder (:smiley:

Korting ? :slight_smile:

Bert4 Schreef:

Goed bezig Werner, da’s al 1 potentiële klant
minder (:smiley:

Zo bouw je een business! Huiswerk: http://www.bkwatch.nl/horl_merken_nederland/horl_merk_ned.a.html

Ok als je hier al tijden mee leest moet je toch echt wel wat grijze dealers voorbij hebben zien komen.
Mocht je deze dan hebben gevonden wat ga je dan doen? Vragen wie hun leveranciers zijn? Denk niet dat ze die makkelijk prijsgeven.

Ik krijg de indruk dat hij juist hier met zijn huiswerk bezig is. Waarom nou altijd van die azijnpissersreacties? Dit is toch de plek waar je gaat zoeken naar info?

Bert K Schreef:

Ik krijg de indruk dat hij juist hier met zijn
huiswerk bezig is. Waarom nou altijd van die
azijnpissersreacties? Dit is toch de plek waar je
gaat zoeken naar info?

PLUS1 !!!

snap ook die reacties niet helemaal.
Werner, veel succes gewenst met je plannen, maar dat zal niet makkelijk gaan!

Hendrik

  • 1

Elf.

Ferdinand Schreef:

Nobel idee, het opzetten van een juwelierszaak.
Uit nieuwsgierigheid: wat is precies het idee wat
je voor ogen hebt? Gaat het om de experience
(mooie winkel of zoiets) of online aanwezigheid of
iets heel anders?

Ja sorry, je bent afgestudeerd marketingstudent of
je bent het niet hè :wink:

Als je afgestudeerd bent, dan ben je geen student meer :smiley:

Probeer Baselworld 2015 eens, daar zitten de grote merken. Met het juiste verhaal kun je misschien wel ergens een voet tussen de deur krijgen.

ik ken aanbieders in het grijze circuit, ik zit zelf in de parallel parfum handel… genoeg iwc, cartier enz. offertes voorbij zien komen in de jaren.

Moet ik je helpen, hoor het graag :slight_smile: