Importkosten Chrono24 uit V.S

Ook dan moet je 21% BTW betalen. Goederen met een waarde van boven de €430,- moeten worden aangegeven bij terugkomst in Nederland. Dit geld bijvoorbeeld ook als je gaat shoppen in New York (of over een paar dagen in Londen :blush:). Natuurlijk kun je ervoor kiezen om bij de douane gewoon door te lopen met je horloge, maar dan pleeg je strafbare belastingontduiking.

Als je er uitgepikt wordt kunnen ze gelijk zien dat het horloge in het buitenland gekocht is, je hebt doos en papieren immers bij je. Je moet vervolgens de belasting betalen en riskeert een boete of zelfs inbeslagname van het horloge.

Ik heb ook wel eens gelezen dat mensen om die reden doos en papieren los per post laten versturen, maar we zitten hier niet op het criminele tips forum :smile:

Nee is wel jammer.
Er is namelijk wel een truc, maar ja :stuck_out_tongue_winking_eye:

Geintje natuurlijk!

2 likes

Gewoon even doorbijten en die 25% aftikken. Als het horloge het je niet waard is dan moet je het natuurlijk niet kopen. Maar de Grand Seiko die ik laatst in Hong Kong gekocht heb, was de enige die ik het laatste jaar ergens te koop heb zien staan. En in perfecte staat. Dan is het gewoon even doorbijten.

1 like

Ja valt mij wel op dat er erg veel GS horloges te koop staan die vanuit HK en Japan worden verkocht. Voornamelijk veel ‘youngtimers’ voor bedragen tussen de €700 - €1000. De 25% die erbovenop komt maakte het voor mij niet aantrekkelijk genoeg.

Deze was wel een paar keer meer dan dat… maar het is geen Rolex die je op elke hoek van de straat met premium koopt. Je moet gewoon rekenen met verzendkosten en de import/btw. De verkoper heeft vaak ook zonder btw ingekocht, dus die is ook niet te verrekenen, dus er rest je niets anders dan te betalen als je hem hebben wilt.

1 like

Ja ik denk het inderdaad ook…
Zal de eerste kopen worden via Chrono. Altijd best wel mijn vraagtekens bij gehad. Thanks iig voor de hulp!

1 like

Nieuwe horloges zijn vaak goedkoper uit de VS te halen dan binnen de EU. En dat is dan incl btw, transportkosten en andere heffingen. Laatst nog een Moonwatch gekocht. Netto 200 euro goedkoper dan de goedkoopste aanbieder op Chrono24 in de EU.
Het kan dus wel…