Importkosten Chrono24 uit V.S

Hi iedereen,
Allereerst Merry Christmas!

Ik heb een Grand Seiko op het oog uit de V.S.
Nu heb ik een mooi offer gekregen van de verkoper maar vroeg me af waar ik rekening mee moet houden m.b.t. bijkomende kosten.
Iemand hier toevallig ervaringen mee?
Thanks :slight_smile:

1 like

Hetzelfde gewenst. :slight_smile:

Reken op pakweg 25% boven op je prijs voor BTW en douane gedoe.

5 likes
1 like

En de 21% btw gaat zowel over de prijs van het horloge, als over de verzendkosten.

2 likes

Yep, kwart erbovenop en weg is je mooie aanbod. :joy:

En hopen dat je doos aankomt…

3 likes

Ja dit gooit wel inderdaad roet in het eten…

En welke Grand Seiko had je op het oog?

Best wel wat ja… Je betaald ruim 25% over de waarde die de verkoper opgeeft incl de verzendkosten. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :innocent:

2 likes

SBGA415, ben compleet verliefd geworden op dat ding. Maar die bedragen wat erbij komen weerhouden mij wel een beetje

1 like

Begrijpelijk! Ben zelf met gaan van de 413 maar beiden erg erg mooi!

Is het roze erg roze?
Zou eventueel nog een optie kunnen zijn met ene grijze suéde band​:heart_eyes::heart_eyes:

Ik vind het roze erg mee vallen. Het is er wel. Heb hem bij kunstlicht gezien, dus weet niet hoe het in buitenlucht is.
Grijze suède band zou zeker kunnen!

Gewoon wachten tot je op ‘vakantie’ gaat naar de U.S. en dan kopen :slight_smile:

2 likes

Niet als je het regelt van particulier naar particulier toch?

1 like

Zie hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/hoeveel-betaal-ik-de-douane-als-ik-iets-koop-bij-buitenlandse-webshop?utm_campaign=internetaankopen&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_content=dsa

Ja, helaas wel. De btw wordt gewoon geheven bij invoer. En wanneer je het horloge verzekerd wil (laten) verzenden moet er dus ook een correcte waarde aan hangen, anders heeft verzekeren geen zin. Dus die route is ook geen optie.
Alles wat van buiten de EU komt, reken maar op een kwart er bij, dat klopt wel ongeveer.
Dit is dus de hoofdreden dat ik op chrono alleen naar horloges uit de EU kijk…
Het wordt inderdaad een ander verhaal wanneer je zelf heen en weer kunt vliegen om je horloge op te halen, maar wil dat voordeliger zijn met een horloge uit de usa moet je best een duur horloge uitkiezen. Of een heel goedkoop ticket😂
Nog even afgezien van een of ander k%*virus wat ervoor zorgt dat reizen sowieso geen optie is…

Edit, ik lees nu pas goed wat je zegt, bij een verkoop tussen particulieren weet ik het eigenlijk niet. Maar ik zou niet zo snel een horloge van een particulier kopen, anders dan via het forum natuurlijk. Zeker niet zo snel van een particulier via chrono. De kopers-bescherming op chrono is eem stuk minder uitgebreid bij een koop van een particulier…

2 likes

Ik denk ook niet dat overseas kopen op dit moment een verstandige
optie is.

2 likes

Mee eens.
Wat wel jammer is overigens, zeker ook in de uk zijn er nog wel regelmatig mooie aanbiedingen te vinden. Maar om daar vandaag nog wat te kopen en dan maar hopen dat het voor 1 januari is ingeklaard, is best een gokje…
Ach ja. In continentaal europa is er ook genoeg moois te vinden. Alleen al bij onze buren in belgie en duitsland is er al heel wat moois te koop!

1 like

Bij particulieren onderling is dat helaas ook zo. Het zou niet de eerste keer zijn dat een goedkoop pakketje in een duur monster verandert en al m’n budget opeet… Je kan echter altijd vragen of ze je-weet-wel willen doen, dat scheelt behoorlijk.

1 like

Ik dacht ook altijd dat dit geen probleem was. Mijn oom stuurde (zo’n 8 jaar terug) regelmatig een doos vol Tommy Hilfiger en Ralph Lauren kleding op vanuit de states. Kaartjes haalde hij er wel af. Maar nooit waren er problemen met importheffingen. Blijkbaar is dit nu veranderd.