Importkosten Chrono24

Wil een bod uitbrengen op een horloge op Chrono24 van een Amerikaanse particuliere verkoper (prijs rond 2000,-).

Nu staat er: “er kunnen nog invoerrechten en douanekosten over de aangegeven prijs worden geheven”

Is dit inderdaad het geval en zo ja, waar zou ik aan moeten denken qua bedrag?

En is het betrouwbaar om via dit platform te kopen? Zie dat het geld pas wordt vrijgegeven na ontvangst door mij. Is dat genoeg zekerheid?

Wil mezelf een beetje indekken tegen een mogelijke teleurstelling.

Dank voor het meedenken!

1 like

Ja; hou rekening met 25% van de aanschaf&verzendkosten die er bij zullen komen.

Chrono24 is wel een van de betere platforms. Van wat ik heb gelezen hier worden problemen meestal netjes opgelost.

5 likes

Bedrag incl. verzendkosten x 1,215

2x gekocht op C24, geen problemen gehad.

2 likes

Dank voor de reactie, dan laat ik de deal schieten en wacht ik op een mooi aanbod vanuit de EU. Dan geen importheffingen toch?

3 likes

Dank, goed om te horen dat jouw ervaringen positief waren.

Klopt.

1 like

Klopt. Misschien ten overvloede, maar hou er rekening mee dat Zwitserland en Engeland wel in Europa liggen maar niet binnen de EU vallen.

4 likes

Ben zeer positief over Chrono, reeds verschillende horloges gekocht, maar momenteel enkel van Duitse verkopers. Chrono is ook prijzen vergelijken. Lig in de markt voor een Grand Seiko en heb al zeer positieve zaken gehoord over de verkopers in Japan. Hier in België hou ik rekening met 1.26. Ook oppassen voor advertenties met maar 1 (stock) foto, die verkopers moeten nog op zoek gaan naar het desbetreffende horloge, de levering kan dan wel oplopen. Maar in mijn ogen een prima platform. En als je tijd hebt, hou hier het blauwe gedeelte in de gaten.

3 likes

Lees je even goed in wat het verschil is tussen kopen van een particulier en van een professionele verkoper op Chrono :+1:t3:

2 likes

Dank voor de waarschuwing. Had dat goed bekeken van te voren, en wist dat ik het niet zou kunnen terugsturen als het product overeenkomstig de foto’s en beschrijving zou zijn.

Dat kan juist de reden zijn ervoor te kiezen: geen exemplaar dat teruggestuurd is nadat op maat maken van de bracelet niet lukte of eentje die jaren in de halogeenverlichting heeft liggen opdrogen…