Kan iemand me vertellen of er importkosten geheven worden op horlogebanden (twv ca. 80 USD) uit de USA? Wil liever geen verrassingen aan de voordeur
Ga uit van 25% van de kosten incl. verzenden.
Ongeveer 16 euro dus.
Het is voornamelijk BTW wat je betaald.
Dat is niet (helemaal) waar. Tot 150 euro betaal je over het aanschaf bedrag excl verzenden je btw plus douane kosten. Boven de 150 betaal je over totaal bestelbedrag btw + importheffing + douanekosten. Door de douane kosten van plus min 12-20 euro betaal je bij een lager bedrag zoals bij 80$ relatief gezien veel meer dan bij een bedrag van 140 euro bijvoorbeeld.
Maar hoe worden de bandjes verstuurd? Voor brievenbus pakketjes heb ik nog nooit wat hoeven te betalen klopt af op hout
Dat is dus waar ik enigzins bang voor ben. BTW + dounekosten (volgens mij zo’n 16 euro) waardoor er bijna 25-30 euro bijkomt.
Betreft twee banden van Uncle Seiko, worden via registred mail verzonden, geen brievenbus helaas
Oei, ik was de douanekosten vergeten.
Sorry.
Ben benieuwd;
Precies de reden waarom ik (nog) niet bij Uncleseiko besteld heb. Heeft wel leuke banden overigens
Ik heb twee keer op tracked envelopjes met bandjes uit de VS moeten bijbetalen. De overige 293 keer niet.
Dat verklaart meteen je maandelijkse bandenparade circus.