Impressies Maurice Lacroix Miros duiker

Dat lijkt me idd een mooie kleur. Vraag me alleen af of de kleur in je handen er zo uitziet. Bij de bruine is dat net ff anders.

Hey, bij jou lijkt de pearl op de bezel wel ingezonken in 't metalen cirkeltje. Klopt dat? Bij mij is ie bijna even hoog als 't circeltje.

16astro Schreef:

Mooi en gedetailleerd verhaal. Dit soort reviews
maakt dat je zelf ook gedetaillerder naar je eigen
horloges gaat kijken.

Hans

Graag gedaan! Zijn er bij jou ook nieuwe dingen opgevallen? Ik heb 't soms ook met films en kunst. Elke keer ontdek je weer nieuwe dingen, omdat je focus wat anders is en je op andere dingen let. Soms dwaalt je aandacht even af naar de achtergrond, omdat je em al eerder gezien hebt. En dan zie je plots iets, wat je nog nooit eerder is opgevallen. En denk je, warempel, dat wist ik nog helemaal niet! Ik kan dan weer een tijdje lekker van genieten van iets waar ik altijd al van genoten heb.

dazomixu Schreef:

De afwerking van de band is goed, alleen hebben ze
bij ML gekozen voor een bepaald type RVS band, die
mijn inziens het horloge geen eer doet.

Het “goedkope” gevoel krijg ik van de relatief
grote ruimte tussen de schakels,

Je wordt bedankt, moest en zou de kiertjes van m’n metalen bandjes checken. En dat zijn er nogal wat! :wink: Leuk detail.
Bij de ML hebben de kiertjes mij niet echte gestoord. Verhoudingsgewijs vind ik ze ook niet buitensporig groot. Alleen bij m’n G-shock vond ik de kieren erg groot.


waardoor je dat
piepende geluid krijgt doordat metalen deeltjes
over elkaar schuiven, zoals je al beschrijft.

Of die grote ruimtes tussen de schakels dat piepen veroorzaakt, durf ik niet te zeggen. Het geluid komt naar mij gevoel meer ter hoogte van de bandaanzetten. Als ik namelijk die 2 schakels daar stil hou en de rest wiebel, dan hoor ik niks. Maar als ik de rest stil hou en 1 van de twee schakels bij de bandaanzetten wiebel, dan hoor ik licht gepiep.

Ik
kan mij voorstellen dat er bewust gekozen is voor
deze RVS band, juist omdat het een duiker is.

Wat is het aan de band dat je je kan voorstellen dat ze deze hebben gekozen? Bedoel je met grotere ruimtes tussen de schakels of iets anders?

Mooie review van een mooi horloge. De bruine kleur voor een duiker is zeker uniek, stoer en chique tegelijk.

ML vind ik een heel mooi merk. Grootste minpunt van dit horloge vind ik eigenlijk dat ze het in allerlei uitvoeringen uitbrengen (waaronder quartz).

Is ook gelijk mijn grootste kritiek op het hele merk. Zou willen dat ze gewoon kozen voor alleen mechanische horloges (evt enkele hoogwaardige quartz), maar nu lopen de prijzen in hun assortiment van een paar honderd euro tot meerdere duizenden.

klopt. het is ingezonken en ligt er dus niet op. misschien op een volgende rikketik eens om doen…

marnix.moed Schreef:

Wat is het aan de band dat je je kan voorstellen
dat ze deze hebben gekozen? Bedoel je met grotere
ruimtes tussen de schakels of iets anders?

Ik kan mij voorstellen (ben geen expert op dit gebied) dat een RVS band voor een duiker bepaalde eigenschappen moet hebben (ruimte om makkelijker schoon te houden??)

Ik heb toch maar even de RVS banden naast elkaar gelegd. Vergeleken met de ROD vind ik de ML band nog steeds iets minder, maar naast mijn Candino is er wel degelijk een groot kwaliteitsverschil merkbaar. Heb fotootje toegevoegd van de sluiting, Welke wel overeenkomt, tevens foto toegevoegd van mijn chrono quartz.

Voor het piep geluid moet ik je gelijk geven, dit is enkel bij de bandaanzet en niet bij de schakels.

(Excuses voor de foto’s die buiten proportie zijn, resizen op photobucket lijkt mij niet zo te lukken…)

Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand een mooi alternatieve band weet? Ik heb het idee dat niet alles kan ivm aparte lugs en aansluiting op het horloge? Iemand een idee of zelfs al eens gedaan (foto?)

hhe Schreef:

Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand een mooi
alternatieve band weet? Ik heb het idee dat niet
alles kan ivm aparte lugs en aansluiting op het
horloge? Iemand een idee of zelfs al eens gedaan
(foto?)

Hey hhe,

Ik heb een zwart lederen band met rode stiksels van het merk Hirsch op de ML laten zetten.

(foto’s even snel geschoten)

De aansluiting tussen band en kast is niet helemaal sluitend, maar toch lijkt de band voor het horloge gemaakt. Ik weet dat er binnen deze reeks van bandjes van Hirsch verschillende combi’s zijn (div kleuren leder met contrasterende kleur stiksel).

gr

Dick

Wel handig dat die pearl niet beschadigd kan raken zo.

Dat ziet er goed uit! Misschien eens gaan kijken voor een bruin bandje…

Maar erg goeie combi dat zwart rooie.

Thx.

Volgens mij is dit nog een oud model van ML. De afgelopen jaren is ML zich voornamelijk gaan richten op het hogere segment van duizend+.

Bij mij in de buurt is daarom ook een horlogerie van 't merk afgestapt.

Overigens, over de quartz uitvoering van dit klokje: heeft wel een COSC uurwerk!